Who's upgrading there PC instead? Consoles seem meh...

This topic is locked from further discussion.

Avatar image for mrsheeno
#1 Edited by mrsheeno (149 posts) -

Consoles seem weak atm both struggle to output 1080p with real frames, would rather setup Haswell.

Anyone else getting a GPU or Haswell?

Avatar image for freedomfreak
#2 Edited by freedomfreak (49440 posts) -

Damn. I did not expect something like this from a sheen.

Avatar image for clyde46
#3 Posted by clyde46 (49047 posts) -

I already got my 780ti. I'm getting the PS4 on Friday next week.

Avatar image for Jankarcop
#4 Posted by Jankarcop (11056 posts) -

they are weak and mostly have horrible games.

pc is the way to go.

Avatar image for conorhat
#5 Posted by ConorHat (141 posts) -

2x GTX 780 Ti + Panasonic 4K Ultra HD 3DTV = Hhnnngggh

Avatar image for Suppaman100
#6 Posted by Suppaman100 (5250 posts) -

PC has no good exclusives when compared to consoles.

No need to upgrade your PC.

Avatar image for kitty
#7 Posted by kitty (115317 posts) -

@Suppaman100 said:

PC has no good exclusives when compared to consoles.

No need to upgrade your PC.

nice opinion sir :)

Avatar image for mrsheeno
#8 Posted by mrsheeno (149 posts) -

@Suppaman100 said:

PC has no good exclusives when compared to consoles.

No need to upgrade your PC.

Still I plan on playing Elder Scrolls Online & Titanfall the "Real" way.

Avatar image for haberman13
#9 Posted by haberman13 (2414 posts) -

PC, up.

Consoles, nope.

Avatar image for Suppaman100
#10 Posted by Suppaman100 (5250 posts) -

@mrsheeno said:

@Suppaman100 said:

PC has no good exclusives when compared to consoles.

No need to upgrade your PC.

Still I plan on playing Elder Scrolls Online & Titanfall the "Real" way.

Agree about Titan Fall though. Wouldn't want to play it on the Xbone.

Avatar image for mrsheeno
#11 Edited by mrsheeno (149 posts) -

@conorhat said:

2x GTX 780 Ti + Panasonic 4K Ultra HD 3DTV = Hhnnngggh

Hnnnngggggggggggh

Avatar image for conorhat
#12 Posted by ConorHat (141 posts) -

Imagine looking at these so called "next-gen" graphics on a 4K display? Like seriously, bleh.

With VR gaming on the horizon, now is a better time than any to own a PC.

Avatar image for Suppaman100
#13 Posted by Suppaman100 (5250 posts) -

@2ndwonder said:

@Suppaman100 said:

PC has no good exclusives when compared to consoles.

No need to upgrade your PC.

nice opinion sir :)

Posts:113085?!

U wot m8?

Avatar image for silversix_
#14 Posted by silversix_ (26347 posts) -

Getting the 870 when it comes out to replace my 570.

Avatar image for bobbetybob
#15 Edited by bobbetybob (19370 posts) -
@Suppaman100 said:

PC has no good exclusives when compared to consoles.

No need to upgrade your PC.

Good thing 95% of games aren't exclusive then isn't it.

Avatar image for Jankarcop
#16 Posted by Jankarcop (11056 posts) -

@bobbetybob said:
@Suppaman100 said:

PC has no good exclusives when compared to consoles.

No need to upgrade your PC.

Good thing 95% of games aren't exclusive then isn't it.

Only hes lying.

Last gen PC had more AAA+AA (8.0+) exclusives than all 3 systems combined.

For the current gen (WiiU+) PC has more exclusives than all 3 systems combined (8.0 and above).

Avatar image for Kjranu
#17 Posted by Kjranu (1733 posts) -

I just upgraded to a R9 290 and I love the new card. I don't think I'd enjoy a PS4 or Xbox One the same I'm enjoying my new card. ;) That said I might just get Xbox One next year if they don't release Halo 5 on the PC. I hope Halo: Spartan Assault being on the PC is only the beginning of their late-to-the-show full support for PC alongside XB1.

Avatar image for TheShadowLord07
#18 Edited by TheShadowLord07 (22681 posts) -

I just build my computer last year so no. Though I might get a sound card if I can find one for cheap on black friday.

Avatar image for jhonMalcovich
#19 Edited by jhonMalcovich (7090 posts) -

I built a new PC 3 months ago.

i5 4670k

GTX780

8GB DDR3

My old PC was built in 2008, except for GPU which I bought in Nov 2009

Quadcore 2.83

Radeon 5870 1GB

6GB DDR2

Avatar image for mrsheeno
#20 Edited by mrsheeno (149 posts) -

I5 760@4ghz--->i7 4770k

Already have OC'ed GTX670 May add another..

Avatar image for jhonMalcovich
#21 Edited by jhonMalcovich (7090 posts) -

@mrsheeno said:

I5 760@4ghz--->i7 4770k

Already have OC'ed GTX670 May add another..

Yep. Go for a sli if your mother allows it.

Avatar image for mrsheeno
#22 Edited by mrsheeno (149 posts) -

@Suppaman100 said:

PC has no good exclusives when compared to consoles.

No need to upgrade your PC.

We have much more exclusives... nice try.

Avatar image for with_teeth26
#23 Edited by with_teeth26 (8064 posts) -

Not getting consoles or upgrades at this point, though I could afford both. Going to wait until at least the next GPU series to upgrade my 670FTW, i'll see if I need to upgrade my 2500k at that point as well.

I'll get one or both next gen consoles when they start having games I want that aren't on PC.

Avatar image for Suppaman100
#24 Posted by Suppaman100 (5250 posts) -

@Jankarcop said:

@bobbetybob said:
@Suppaman100 said:

PC has no good exclusives when compared to consoles.

No need to upgrade your PC.

Good thing 95% of games aren't exclusive then isn't it.

Only hes lying.

Last gen PC had more AAA+AA (8.0+) exclusives than all 3 systems combined.

For the current gen (WiiU+) PC has more exclusives than all 3 systems combined (8.0 and above).

Yeah and 90% of that PC list are indie games.

LOL, everyone knows there are almost no good exclusives on PC, unless if you count ROME 2 as good. LMFAO

Let's be srs here, TLOU >>>> every exclusive PC game for the last couple of years.

PC only gamers miss out more than console only gamers imo. (and I have a gaming PC btw)

Avatar image for deactivated-58e448fd89d82
#25 Posted by deactivated-58e448fd89d82 (4494 posts) -

2500k 5ghz, 8GB DDR3, and R9 290 4GB.

Avatar image for Suppaman100
#26 Posted by Suppaman100 (5250 posts) -

@mrsheeno said:

@Suppaman100 said:

PC has no good exclusives when compared to consoles.

No need to upgrade your PC.

We have much more exclusives... nice try.

AKA indie games.

Come on now, PC only is pathetic.

Avatar image for jhonMalcovich
#27 Edited by jhonMalcovich (7090 posts) -

@Suppaman100 said:

@Jankarcop said:

@bobbetybob said:
@Suppaman100 said:

PC has no good exclusives when compared to consoles.

No need to upgrade your PC.

Good thing 95% of games aren't exclusive then isn't it.

Only hes lying.

Last gen PC had more AAA+AA (8.0+) exclusives than all 3 systems combined.

For the current gen (WiiU+) PC has more exclusives than all 3 systems combined (8.0 and above).

Yeah and 90% of that PC list are indie games.

LOL, everyone knows there are almost no good exclusives on PC, unless if you count ROME 2 as good. LMFAO

Let's be srs here, TLOU >>>> every exclusive PC game for the last couple of years.

PC only gamers miss out more than console only gamers imo. (and I have a gaming PC btw)

So when PS4 gets its first AAA ?

PC got like 4 last month.

Avatar image for Jamex1987
#28 Posted by Jamex1987 (2187 posts) -

I would never buy another desktop PC. I prefer the convenience of having a laptop and i am not upgrading my laptop to play any games.

Avatar image for psymon100
#29 Posted by psymon100 (6835 posts) -

@Suppaman100 said:

(and I have a gaming PC btw)

Why?

Avatar image for Jankarcop
#30 Posted by Jankarcop (11056 posts) -

@Suppaman100 said:

@Jankarcop said:

@bobbetybob said:
@Suppaman100 said:

PC has no good exclusives when compared to consoles.

No need to upgrade your PC.

Good thing 95% of games aren't exclusive then isn't it.

Only hes lying.

Last gen PC had more AAA+AA (8.0+) exclusives than all 3 systems combined.

For the current gen (WiiU+) PC has more exclusives than all 3 systems combined (8.0 and above).

Yeah and 90% of that PC list are indie games.

LOL, everyone knows there are almost no good exclusives on PC, unless if you count ROME 2 as good. LMFAO

Let's be srs here, TLOU >>>> every exclusive PC game for the last couple of years.

PC only gamers miss out more than console only gamers imo. (and I have a gaming PC btw)

Oh. You're trolling.

Avatar image for Suppaman100
#31 Posted by Suppaman100 (5250 posts) -

@jhonMalcovich said:

@Suppaman100 said:

@Jankarcop said:

@bobbetybob said:
@Suppaman100 said:

PC has no good exclusives when compared to consoles.

No need to upgrade your PC.

Good thing 95% of games aren't exclusive then isn't it.

Only hes lying.

Last gen PC had more AAA+AA (8.0+) exclusives than all 3 systems combined.

For the current gen (WiiU+) PC has more exclusives than all 3 systems combined (8.0 and above).

Yeah and 90% of that PC list are indie games.

LOL, everyone knows there are almost no good exclusives on PC, unless if you count ROME 2 as good. LMFAO

Let's be srs here, TLOU >>>> every exclusive PC game for the last couple of years.

PC only gamers miss out more than console only gamers imo. (and I have a gaming PC btw)

So when PS4 gets its first AAA ?

PC got like 4 last month.

LOL, yeah have fun with your AAA indie games.

True AAA games made by established devs takes a while unlike indie crap for PC.

Avatar image for kitty
#32 Edited by kitty (115317 posts) -

@Suppaman100 said:

@2ndwonder said:

@Suppaman100 said:

PC has no good exclusives when compared to consoles.

No need to upgrade your PC.

nice opinion sir :)

Posts:113085?!

U wot m8?

A diehard sony fan that hates everything else, huh?

Avatar image for deactivated-58e448fd89d82
#33 Posted by deactivated-58e448fd89d82 (4494 posts) -

@2ndwonder said:

@Suppaman100 said:

@2ndwonder said:

@Suppaman100 said:

PC has no good exclusives when compared to consoles.

No need to upgrade your PC.

nice opinion sir :)

Posts:113085?!

U wot m8?

A diehard sony fan that hates everything else, huh?

Never saw that coming :P

Avatar image for lostrib
#34 Edited by lostrib (49999 posts) -

Nothing significant until the next round of GPUs

Avatar image for Suppaman100
#35 Posted by Suppaman100 (5250 posts) -

@2ndwonder said:

@Suppaman100 said:

@2ndwonder said:

@Suppaman100 said:

PC has no good exclusives when compared to consoles.

No need to upgrade your PC.

nice opinion sir :)

Posts:113085?!

U wot m8?

A diehard sony fan that hates everything else, huh?

Srs, I'm doubting if having over 100k+ posts is awesome or just....pathetic?

Avatar image for mrsheeno
#36 Posted by mrsheeno (149 posts) -

@jhonMalcovich said:

@mrsheeno said:

I5 760@4ghz--->i7 4770k

Already have OC'ed GTX670 May add another..

Yep. Go for a sli if your mother allows it.

http://www.youtube.com/watch?v=XGkyviEadQU

Avatar image for jhonMalcovich
#37 Edited by jhonMalcovich (7090 posts) -

@Suppaman100 said:

@jhonMalcovich said:

@Suppaman100 said:

@Jankarcop said:

@bobbetybob said:
@Suppaman100 said:

PC has no good exclusives when compared to consoles.

No need to upgrade your PC.

Good thing 95% of games aren't exclusive then isn't it.

Only hes lying.

Last gen PC had more AAA+AA (8.0+) exclusives than all 3 systems combined.

For the current gen (WiiU+) PC has more exclusives than all 3 systems combined (8.0 and above).

Yeah and 90% of that PC list are indie games.

LOL, everyone knows there are almost no good exclusives on PC, unless if you count ROME 2 as good. LMFAO

Let's be srs here, TLOU >>>> every exclusive PC game for the last couple of years.

PC only gamers miss out more than console only gamers imo. (and I have a gaming PC btw)

So when PS4 gets its first AAA ?

PC got like 4 last month.

LOL, yeah have fun with your AAA indie games.

True AAA games made by established devs takes a while unlike indie crap for PC.

Can I suggest you this. You clearly need it.

Avatar image for Jankarcop
#38 Posted by Jankarcop (11056 posts) -

POE took like 4+ years...

Avatar image for kitty
#39 Edited by kitty (115317 posts) -

@Suppaman100 said:

Srs, I'm doubting if having over 100k+ posts is awesome or just....pathetic?

I'm wondering the same about being attached to a plastic box that just plays games.

Avatar image for mrsheeno
#40 Edited by mrsheeno (149 posts) -

Why care about exclusive? PS4's best game is an indie LOL..

Avatar image for Wasdie
#41 Posted by Wasdie (53254 posts) -

It would cost me more to upgrade my PC than it would to buy a PS4 and I wouldn't see that big of a boost with my current PC. So I bought a PS4 and held off the upgrades until next year.

Avatar image for Suppaman100
#42 Posted by Suppaman100 (5250 posts) -

@jhonMalcovich said:

@Suppaman100 said:

@jhonMalcovich said:

@Suppaman100 said:

@Jankarcop said:

@bobbetybob said:
@Suppaman100 said:

PC has no good exclusives when compared to consoles.

No need to upgrade your PC.

Good thing 95% of games aren't exclusive then isn't it.

Only hes lying.

Last gen PC had more AAA+AA (8.0+) exclusives than all 3 systems combined.

For the current gen (WiiU+) PC has more exclusives than all 3 systems combined (8.0 and above).

Yeah and 90% of that PC list are indie games.

LOL, everyone knows there are almost no good exclusives on PC, unless if you count ROME 2 as good. LMFAO

Let's be srs here, TLOU >>>> every exclusive PC game for the last couple of years.

PC only gamers miss out more than console only gamers imo. (and I have a gaming PC btw)

So when PS4 gets its first AAA ?

PC got like 4 last month.

LOL, yeah have fun with your AAA indie games.

True AAA games made by established devs takes a while unlike indie crap for PC.

Can I suggest you this. You clearly need it.

Since you were the first one to quote me, it's obvious who's real butthurt.

Have fun with your PC only gaming although I know it's hard to have fun when you're a PC only gamer. LOL

Avatar image for Suppaman100
#43 Posted by Suppaman100 (5250 posts) -

@2ndwonder said:

@Suppaman100 said:

Srs, I'm doubting if having over 100k+ posts is awesome or just....pathetic?

I'm wondering the same about being attached to a plastic box that just plays games.

So 100k+ posts + having a cat as an avatar.

I'm sry but the only conclusion is; there's no hope for you.

Avatar image for clyde46
#44 Edited by clyde46 (49047 posts) -

@2ndwonder said:

@Suppaman100 said:

Srs, I'm doubting if having over 100k+ posts is awesome or just....pathetic?

I'm wondering the same about about being attached to a plastic box that just plays games.

Zing!

Avatar image for kitty
#45 Posted by kitty (115317 posts) -

@Wasdie said:

It would cost me more to upgrade my PC than it would to buy a PS4 and I wouldn't see that big of a boost with my current PC. So I bought a PS4 and held off the upgrades until next year.

It would probably cost me about the same as a PS4. I still plan to wait and get the PS4 first though.

Avatar image for with_teeth26
#46 Edited by with_teeth26 (8064 posts) -

@Suppaman100 said:

Yeah and 90% of that PC list are indie games.

LOL, everyone knows there are almost no good exclusives on PC, unless if you count ROME 2 as good. LMFAO

Let's be srs here, TLOU >>>> every exclusive PC game for the last couple of years.

PC only gamers miss out more than console only gamers imo. (and I have a gaming PC btw)

Rising Storm, Chivalry: Medieval Warfare, Arma 3, Natural Selection 2 >>>>> TLOU

(and I have a ps3 btw).

I'll take deep team-based multiplayer games with 100's of hours of gameplay over 12 hour movie games any day of the week. Indie games don't have to worry about limiting design to pander to braindead console casuals.

Avatar image for mrsheeno
#47 Edited by mrsheeno (149 posts) -

Yep chivalry etc 100+hrs... ryse 6 hours

Avatar image for Suppaman100
#48 Edited by Suppaman100 (5250 posts) -

@with_teeth26 said:

@Suppaman100 said:

Yeah and 90% of that PC list are indie games.

LOL, everyone knows there are almost no good exclusives on PC, unless if you count ROME 2 as good. LMFAO

Let's be srs here, TLOU >>>> every exclusive PC game for the last couple of years.

PC only gamers miss out more than console only gamers imo. (and I have a gaming PC btw)

Rising Storm, Chivalry: Medieval Warfare, Arma 3, Natural Selection 2 >>>>> TLOU

(and I have a ps3 btw).

I'll take deep team-based multiplayer games with 100's of hours of gameplay over 12 hour movie games any day of the week. Indie games don't have to worry about limiting design to pander to braindead console casuals.

Avatar image for psymon100
#49 Posted by psymon100 (6835 posts) -

@Suppaman100 said:

@2ndwonder said:

@Suppaman100 said:

Srs, I'm doubting if having over 100k+ posts is awesome or just....pathetic?

I'm wondering the same about being attached to a plastic box that just plays games.

So 100k+ posts + having a cat as an avatar.

I'm sry but the only conclusion is; there's no hope for you.

Good thing that your analysis are meaningless!

**** you Suppaman100 for being a **** on the internet!

Dear 2ndwonder have a lovely day!

Avatar image for clyde46
#50 Posted by clyde46 (49047 posts) -
@Suppaman100 said:

@with_teeth26 said:

@Suppaman100 said:

Yeah and 90% of that PC list are indie games.

LOL, everyone knows there are almost no good exclusives on PC, unless if you count ROME 2 as good. LMFAO

Let's be srs here, TLOU >>>> every exclusive PC game for the last couple of years.

PC only gamers miss out more than console only gamers imo. (and I have a gaming PC btw)

Rising Storm, Chivalry: Medieval Warfare, Arma 3, Natural Selection 2 >>>>> TLOU

(and I have a ps3 btw).

I'll take deep team-based multiplayer games with 100's of hours of gameplay over 12 hour movie games any day of the week. Indie games don't have to worry about limiting design to pander to braindead console casuals.

How much replay value does TLOU have? Not a lot I'd guess.