"Sony just laid out everything about the PS5" Engadget Article

  • 52 results
  • 1
  • 2
Avatar image for rzxv04
#1 Posted by rzxv04 (686 posts) -

https://www.sony.net/SonyInfo/IR/library/presen/irday/pdf/2019/GNS_E.pdf

https://www.engadget.com/2019/05/21/sony-playstation-5-next-gen-console-details/?utm_campaign=homepage&utm_medium=internal&utm_source=dl

Sony's next-generation console isn't due to launch anytime this year, but the tech giant has been surprisingly generous with details. During a corporate strategy presentation, the company has listed all the information it has revealed so far, confirming yet again that the PS5 will have backwards compatibility. Since it has a similar architecture to the PS4, it will be able to play games designed for the current-gen console and will also be compatible with the current version of PlayStation VR.

Avatar image for Random_Matt
#2 Posted by Random_Matt (4120 posts) -

Sony intends to make PS5 owners consider streaming as an option if they haven't yet, though.

Why would PS5 gamers stream, stream what? Pointless buying one otherwise.

Avatar image for rzxv04
#3 Edited by rzxv04 (686 posts) -

@Random_Matt said:

Sony intends to make PS5 owners consider streaming as an option if they haven't yet, though.

Why would PS5 gamers stream, stream what? Pointless buying one otherwise.

Stream MS/Nintendo games.

Avatar image for Ant_17
#4 Posted by Ant_17 (12424 posts) -

@Random_Matt said:

Sony intends to make PS5 owners consider streaming as an option if they haven't yet, though.

Why would PS5 gamers stream, stream what? Pointless buying one otherwise.

Weird wording.

That could mean either stream your play session on twitch or stream a game from a server.

Avatar image for npiet1
#5 Posted by npiet1 (2249 posts) -

@Ant_17: It means from the server, probably like psnow is.

I'm just glad they kept VR support, saves me double dipping in PSVR.

Avatar image for son-goku7523
#6 Posted by Son-Goku7523 (956 posts) -

@Random_Matt: Streaming your already existing PS5 library to other devices could be beneficial.

Avatar image for rzxv04
#7 Posted by rzxv04 (686 posts) -

@npiet1 said:

@Ant_17: It means from the server, probably like psnow is.

I'm just glad they kept VR support, saves me double dipping in PSVR.

Remote Play everywhere.

Avatar image for subspecies
#8 Edited by Subspecies (503 posts) -

@npiet1: Yeah, PSVR will be back in a huge way next gen. Sony's confirmed it, but we're still sitting on the major details.

Avatar image for Random_Matt
#9 Posted by Random_Matt (4120 posts) -
@Ant_17 said:
@Random_Matt said:

Sony intends to make PS5 owners consider streaming as an option if they haven't yet, though.

Why would PS5 gamers stream, stream what? Pointless buying one otherwise.

Weird wording.

That could mean either stream your play session on twitch or stream a game from a server.

Maybe all PS4 games will go on PS Now, having PS5 games on it make absolutely no sense. But yeah worded weirdly, guess we will know soon enough.

Avatar image for Ant_17
#10 Posted by Ant_17 (12424 posts) -

@npiet1 said:

@Ant_17: It means from the server, probably like psnow is.

I'm just glad they kept VR support, saves me double dipping in PSVR.

Oh for sure.

I can probably get PSVR really cheap if and when PSVR 2 comes.

Avatar image for KBFloYd
#11 Posted by KBFloYd (21811 posts) -

so cows hyping backwards compatibility?

lol

Avatar image for Ant_17
#12 Posted by Ant_17 (12424 posts) -

@KBFloYd said:

so cows hyping backwards compatibility?

lol

Yeah, weird. We should ban it like Nintendo has.

Avatar image for KBFloYd
#13 Posted by KBFloYd (21811 posts) -

@Ant_17 said:
@KBFloYd said:

so cows hyping backwards compatibility?

lol

Yeah, weird. We should ban it like Nintendo has.

oh i see, you going to erase the whole ps4 gen cow narrative?

you so smart you snuck that by me.

Avatar image for Ant_17
#14 Posted by Ant_17 (12424 posts) -

@KBFloYd said:
@Ant_17 said:
@KBFloYd said:

so cows hyping backwards compatibility?

lol

Yeah, weird. We should ban it like Nintendo has.

oh i see, you going to erase the whole ps4 gen cow narrative?

you so smart you snuck that by me.

Yeah. We done with that. Now only Nintendo the one without BC.

Avatar image for npiet1
#15 Edited by npiet1 (2249 posts) -

@subspecies: which is great. It makes sense since the pro didn't use it's full potential. I doubt that psvr 2 is going to be huge difference besides tracking and wireless. I really hope for more AAA VR games.

Avatar image for KBFloYd
#16 Edited by KBFloYd (21811 posts) -

@Ant_17 said:
@KBFloYd said:
@Ant_17 said:
@KBFloYd said:

so cows hyping backwards compatibility?

lol

Yeah, weird. We should ban it like Nintendo has.

oh i see, you going to erase the whole ps4 gen cow narrative?

you so smart you snuck that by me.

Yeah. We done with that. Now only Nintendo the one without BC.

WiiU had back compat. thats what the ps4 competed against. switch is next gen(ps5 gen)

ps5 will have it. so lets see if next nintendo gen switch 2 will have it. which im sure it will.

Avatar image for Ant_17
#17 Posted by Ant_17 (12424 posts) -

@KBFloYd said:
@Ant_17 said:
@KBFloYd said:

oh i see, you going to erase the whole ps4 gen cow narrative?

you so smart you snuck that by me.

Yeah. We done with that. Now only Nintendo the one without BC.

WiiU had back compat. thats what the ps4 competed against. switch is next gen(ps5 gen)

ps5 will have it. so lets see if next nintendo gen switch 2 will have it. which im sure it will.

Lol, you already jumping on Switch 2? What, the Switch too shit for you now?

Avatar image for boxrekt
#18 Edited by BoxRekt (1269 posts) -
@Ant_17 said:
@Random_Matt said:

Sony intends to make PS5 owners consider streaming as an option if they haven't yet, though.

Why would PS5 gamers stream, stream what? Pointless buying one otherwise.

Weird wording.

That could mean either stream your play session on twitch or stream a game from a server.

Its not weird at all.

Sony doesn't really believe in streaming, it's MS's and amazon's bag but they are doing it, *just in case* it becomes a something big.

Just look at their wording. They are like, "Hey, if you're into not owning your games and want to pay to play anytime you're ready to get into a game, we'll offer it that BS too!"

It's just an OPTION for Sony as it stand. for MS it's their whole game plan.

This is the main reason why Sony will allow MS to host their streaming for next gen because they can just pull out if it doesn't look like it's worth it and they will not have lost anything investing all of those resources onto a scheme that ultimately didn't bear fruit.

Avatar image for KBFloYd
#19 Edited by KBFloYd (21811 posts) -

@Ant_17 said:
@KBFloYd said:
@Ant_17 said:
@KBFloYd said:

oh i see, you going to erase the whole ps4 gen cow narrative?

you so smart you snuck that by me.

Yeah. We done with that. Now only Nintendo the one without BC.

WiiU had back compat. thats what the ps4 competed against. switch is next gen(ps5 gen)

ps5 will have it. so lets see if next nintendo gen switch 2 will have it. which im sure it will.

Lol, you already jumping on Switch 2? What, the Switch too shit for you now?

bitch...you cant do 8th grade math?

ps4 spent the whole fucking gen without BC. wiiu and xbox one both had it. you lost that gen BC wise.

switch lost the ps5/xbox 2 BC war. so we even. ps6/xbox3/switch2 everyone will have it i think.

xbox is the only company to always have it from the start.

Avatar image for cainetao11
#20 Posted by cainetao11 (36549 posts) -

Lol at some of the bullshit posted here.

Avatar image for Ant_17
#21 Posted by Ant_17 (12424 posts) -

@KBFloYd said:
@Ant_17 said:

Lol, you already jumping on Switch 2? What, the Switch too shit for you now?

bitch...you cant do 8th grade math?

ps4 spent the whole fucking gen without BC. wiiu and xbox one both had it. you lost that gen BC wise.

switch lost the ps5/xbox 2 BC war. so we even. ps6/xbox3/switch2 everyone will have it i think.

xbox is the only company to always have it from the start.

Yeah, tell youself that.

Avatar image for nfamouslegend
#22 Posted by NfamousLegend (347 posts) -

There was nothing new in this article that we didn't already know.

Avatar image for KBFloYd
#23 Edited by KBFloYd (21811 posts) -

@nfamouslegend said:

There was nothing new in this article that we didn't already know.

honestly, i'm surprised this half assed thread is still open.

Avatar image for rzxv04
#24 Posted by rzxv04 (686 posts) -

@KBFloYd said:

so cows hyping backwards compatibility?

lol

I don't really mind having no b/c just as the PS4 was but I guess that's what's Sony's gonna pursue.

Avatar image for calvincfb
#25 Edited by Calvincfb (1225 posts) -

Kbfloyd is on a meltdown roll LMFAO

Why is he so hurt?

I'm glad I like Sony and Nintendo, this way I don't get to be upset about this 😂😂😂😂😂

Avatar image for tormentos
#26 Posted by tormentos (29031 posts) -

@KBFloYd said:
@Ant_17 said:
@KBFloYd said:

so cows hyping backwards compatibility?

lol

Yeah, weird. We should ban it like Nintendo has.

oh i see, you going to erase the whole ps4 gen cow narrative?

you so smart you snuck that by me.

So were do you insert those wii u games on the switch..lol

Man you are on a roll today sony's success if hurting your fragile ego.

Avatar image for Pedro
#27 Posted by Pedro (34458 posts) -

Oh look! BC and streaming now matters. Isn't that cute?

Avatar image for BenjaminBanklin
#28 Posted by BenjaminBanklin (4584 posts) -
@Ant_17 said:

Yeah. We done with that. Now only Nintendo the one without BC.

Ant's wreckin' the shit out of Floyd in this thread. I love it! 😂

Avatar image for Telekill
#29 Posted by Telekill (8442 posts) -

@Random_Matt: Where are you getting that Sony is trying to force streaming games?

Avatar image for Random_Matt
#30 Posted by Random_Matt (4120 posts) -
@Telekill said:

@Random_Matt: Where are you getting that Sony is trying to force streaming games?

I wasn't, just trying to know what they intend to be streamed, that was all.

Avatar image for hrt_rulz01
#31 Edited by hrt_rulz01 (18859 posts) -

@Pedro said:

Oh look! BC and streaming now matters. Isn't that cute?

Lol, yeah funny that hey...

Avatar image for mojito1988
#32 Posted by mojito1988 (3604 posts) -

@hrt_rulz01 said:
@Pedro said:

Oh look! BC and streaming now matters. Isn't that cute?

Lol, yeah funny that hey...

Sony fans logic is that whatever they are going to get is what is important. Really does not matter what it is.

Avatar image for Sushiglutton
#33 Posted by Sushiglutton (7204 posts) -

So they are seriously gonna market that 8k thing... *sigh*

Avatar image for rzxv04
#34 Posted by rzxv04 (686 posts) -

@Sushiglutton said:

So they are seriously gonna market that 8k thing... *sigh*

8K Netflix.

Avatar image for pc_rocks
#35 Posted by PC_Rocks (2266 posts) -

Cool...8K and Ray Tracing. RTX 3080Ti better watch out.

Avatar image for michaelmikado
#36 Posted by michaelmikado (363 posts) -

@rzxv04 said:
@npiet1 said:

@Ant_17: It means from the server, probably like psnow is.

I'm just glad they kept VR support, saves me double dipping in PSVR.

Remote Play everywhere.

Exactly this! The counterpoint to Stadia, Xcloud, and PSNow will not be to buy a subscription but rather to use your own home game console anywhere for free.

Avatar image for sealionact
#37 Posted by sealionact (3895 posts) -

@Random_Matt: Would gamers still back psnow next gen if it only had ps4 games, when ps5 will do bc?

Avatar image for sealionact
#38 Posted by sealionact (3895 posts) -

@Telekill: Probably from Sonys CEO who said that consoles will take up a niche market in the future, and that they will be pushing gaming on other devices?

Avatar image for X_CAPCOM_X
#39 Posted by X_CAPCOM_X (8598 posts) -

@KBFloYd said:

so cows hyping backwards compatibility?

lol

Zero self awareness. You realize Nintendo milks their old games harder than MS or Sony could wish to?

Avatar image for michaelmikado
#40 Posted by michaelmikado (363 posts) -

@sealionact said:

@Random_Matt: Would gamers still back psnow next gen if it only had ps4 games, when ps5 will do bc?

1) PSNow will eventually get PS5 games. They have been working on it with Amazon and now MS for a while now.

2) They likely won't get PS5 games at launch just like originally PSNow only had PS3 games at launch. PS5 games on PSNow shouldn't be expected until closer to mid-gen.

3) Yes, because I primarily use PSNow like gamepass right now. Where I download games to my PS4 to play. Further you can remote play any of those downloaded games which is exactly what I do. I also remote play PS2 classics. If PS5 allows you to download and play PS3 games and use remote play, there is a gigantic backlog of content in PSNow to play in addition to PS4 games and it becomes a gamepass experience for users, possibly ranging all of the generations of PlayStation.

Avatar image for ButDuuude
#41 Posted by ButDuuude (1313 posts) -

@Pedro: Ever heard of PlayStation Now? PlayStation 4 has had it for years before Game Pass. And the PS4 does not have BC, but the PS2 and PS3 had it. It’s not new to the PlayStation brand. Some people don’t care about BC, but I rather have it than not.

Avatar image for tormentos
#42 Posted by tormentos (29031 posts) -

@pc_rocks said:

Cool...8K and Ray Tracing. RTX 3080Ti better watch out.

Great to see you recognize the true power of the PS5,save your pennies so you can buy one Your PC has just been made obsolete.

Avatar image for pdogg93
#43 Posted by pdogg93 (1571 posts) -

@KBFloYd: Jesus Murphy man how upset are you right now hahahahh

Avatar image for Pedro
#44 Posted by Pedro (34458 posts) -

@ButDuuude: Odd. I never claim it's new and none of what you claim I stated was stated. Interesting isn't it?😎

Avatar image for that_old_guy
#45 Posted by That_Old_Guy (1238 posts) -

@KBFloYd: BC for a games during a time when everyone played those games isn’t as big of a deal than during a time when you have games as a service games all over the place taking ALL of peoples time away from other games.

Fortnite being played the amount it’s being played...Rocket League....LoL....Dota 2....Division....Destiny etc etc....lots of those people actually bought God of War and have not 1 trophy.

My friend and I checked some peoples games to see who I was playing Apex with...so many have some big AAA single player games and don’t look like they’ve even touched them.

Wasn’t as big of a problem when all you had on console were Red Dead and COD.

Too many people have a PS4 that have a backlog and don’t have other systems.

Avatar image for pc_rocks
#46 Posted by PC_Rocks (2266 posts) -

@tormentos said:
@pc_rocks said:

Cool...8K and Ray Tracing. RTX 3080Ti better watch out.

Great to see you recognize the true power of the PS5,save your pennies so you can buy one Your PC has just been made obsolete.

Yup, I'm setting fire to my PC because it has just been made obsolete by a thing that doesn't yet exist.

Avatar image for PSP107
#47 Posted by PSP107 (17469 posts) -

@cainetao11 said:

Lol at some of the bullshit posted here.

Point em out

Avatar image for cainetao11
#48 Posted by cainetao11 (36549 posts) -

@PSP107 said:
@cainetao11 said:

Lol at some of the bullshit posted here.

Point em out

To what end? Some arguing? Been there, done that with most of them.

Avatar image for goldenelementxl
#49 Posted by GoldenElementXL (3133 posts) -

@Pedro said:

Oh look! BC and streaming now matters. Isn't that cute?

Avatar image for tormentos
#50 Posted by tormentos (29031 posts) -

@Pedro said:

Oh look! BC and streaming now matters. Isn't that cute?

BC is a nice extra on launch done right,but is not necessary,as the switch and PS4 proved,and like i claimed already the moment the PS5 get it again is the moment were lemming will stop caring again for it.