Reviews are in for Astral Chain - 88 MC after 51 reviews!!

  • 55 results
  • 1
  • 2
Avatar image for SolidGame_basic
SolidGame_basic

24521

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#1  Edited By SolidGame_basic
Member since 2003 • 24521 Posts

https://www.metacritic.com/game/switch/astral-chain

Sweetness! Another Platinum hit!!

Avatar image for uninspiredcup
uninspiredcup

35592

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 85

User Lists: 2

#2 uninspiredcup  Online
Member since 2013 • 35592 Posts

No 90, waste of time.

Avatar image for BenjaminBanklin
BenjaminBanklin

5125

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#3 BenjaminBanklin
Member since 2004 • 5125 Posts

Whoa, Platinum with another hit. I bet a certain company is regretting cancelling Scalebound.

Avatar image for SolidGame_basic
SolidGame_basic

24521

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#4 SolidGame_basic
Member since 2003 • 24521 Posts

@uninspiredcup: it went up to 89 lol

Avatar image for phbz
phbz

4721

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 54

User Lists: 0

#5 phbz
Member since 2009 • 4721 Posts

@BenjaminBanklin: Why would they? It was already known that the developer was good. And the game looked terrible.

Avatar image for Archangel3371
Archangel3371

28736

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 4

User Lists: 0

#6 Archangel3371
Member since 2004 • 28736 Posts

Awesome. Another excellent game for me to pick up in the near future.

Avatar image for davillain-
DaVillain-

38645

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 5

#7 DaVillain-  Moderator
Member since 2014 • 38645 Posts

Don't really care for MC in general cause it doesn't tell the whole story of a game may in fact be good if given the chance to play it for yourself. But nevertheless, that's good to hear Astral Chain is getting lots of praises.

@BenjaminBanklin said:

Whoa, Platinum with another hit. I bet a certain company is regretting cancelling Scalebound.

Adding more fuel for the fire now are we lol.

Avatar image for BenjaminBanklin
BenjaminBanklin

5125

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#8 BenjaminBanklin
Member since 2004 • 5125 Posts
@davillain- said:

Don't really care for MC in general cause it doesn't tell the whole story of a game may in fact be good if given the chance to play it for yourself. But nevertheless, that's good to hear Astral Chain is getting lots of praises.

@BenjaminBanklin said:

Whoa, Platinum with another hit. I bet a certain company is regretting cancelling Scalebound.

Adding more fuel for the fire now are we lol.

Who, lil' ol' me? Noooope.

Well, a little.

Avatar image for hrt_rulz01
hrt_rulz01

19365

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#9 hrt_rulz01
Member since 2006 • 19365 Posts

Hurry up Friday!

Avatar image for vaeh
Vaeh

554

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#10 Vaeh
Member since 2016 • 554 Posts
@SolidGame_basic said:

@uninspiredcup: it went up to 89 lol

DMC 5 has 89 MC score on PC ;)

Avatar image for lundy86_4
lundy86_4

54046

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 2

User Lists: 0

#11 lundy86_4  Online
Member since 2003 • 54046 Posts

I'll definitely grab it at some point. It does look pretty cool.

Avatar image for mojito1988
mojito1988

3723

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 1

User Lists: 0

#12 mojito1988
Member since 2006 • 3723 Posts

Nice! This is looking amazing.

Avatar image for intotheminx
intotheminx

2602

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 5

#13 intotheminx
Member since 2014 • 2602 Posts

Past few months have been bonkers for Switch owners. SMM2, FE3H, and now Astral Chain. Keep it going.

Avatar image for jeezers
jeezers

3414

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 3

User Lists: 0

#14 jeezers
Member since 2007 • 3414 Posts

@intotheminx: switch is kicking everyones ass fr

Avatar image for lebanese_boy
lebanese_boy

15147

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 1

User Lists: 0

#15 lebanese_boy
Member since 2003 • 15147 Posts

I think I'm getting this one.

Avatar image for mandzilla
mandzilla

4230

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 1

User Lists: 5

#16 mandzilla  Moderator
Member since 2017 • 4230 Posts

Have been watching videos of this all day, and it looks wonderful. But then there's Fire Emblem that just came out recently too... tough decision ?

Avatar image for SolidGame_basic
SolidGame_basic

24521

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#17  Edited By SolidGame_basic
Member since 2003 • 24521 Posts
@mandzilla said:

Have been watching videos of this all day, and it looks wonderful. But then there's Fire Emblem that just came out recently too... tough decision ?

Damn, that IS tough. I guess it boils down to what genre you're more in the mood for.

Avatar image for mandzilla
mandzilla

4230

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 1

User Lists: 5

#18 mandzilla  Moderator
Member since 2017 • 4230 Posts
@SolidGame_basic said:
@mandzilla said:

Have been watching videos of this all day, and it looks wonderful. But then there's Fire Emblem that just came out recently too... tough decision ?

Damn, that IS tough. I guess it boils down to what genre you're more in the mood for.

Yeah good advice, I was pretty settled on FE because it seems to have a lot of replay value and I enjoyed Awakening. Totally forgot about Astral Chain coming out this Friday though, and so it's all up in the air now.

First World problems right? Haha.

Avatar image for SolidGame_basic
SolidGame_basic

24521

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#19 SolidGame_basic
Member since 2003 • 24521 Posts
@mandzilla said:
@SolidGame_basic said:
@mandzilla said:

Have been watching videos of this all day, and it looks wonderful. But then there's Fire Emblem that just came out recently too... tough decision ?

Damn, that IS tough. I guess it boils down to what genre you're more in the mood for.

Yeah good advice, I was pretty settled on FE because it seems to have a lot of replay value and I enjoyed Awakening. Totally forgot about Astral Chain coming out this Friday though, and so it's all up in the air now.

First World problems right? Haha.

lmao, yep...

Eh, screw it, get both! You'll figure it out!

Avatar image for mandzilla
mandzilla

4230

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 1

User Lists: 5

#20 mandzilla  Moderator
Member since 2017 • 4230 Posts
@SolidGame_basic said:
@mandzilla said:
@SolidGame_basic said:
@mandzilla said:

Have been watching videos of this all day, and it looks wonderful. But then there's Fire Emblem that just came out recently too... tough decision ?

Damn, that IS tough. I guess it boils down to what genre you're more in the mood for.

Yeah good advice, I was pretty settled on FE because it seems to have a lot of replay value and I enjoyed Awakening. Totally forgot about Astral Chain coming out this Friday though, and so it's all up in the air now.

First World problems right? Haha.

lmao, yep...

Eh, screw it, get both! You'll figure it out!

Hmm interesting, I like your style!

Avatar image for TJDMHEM
TJDMHEM

2295

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#21 TJDMHEM
Member since 2006 • 2295 Posts

@Archangel3371: me too!

Avatar image for jaydan
jaydan

2548

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#22 jaydan
Member since 2015 • 2548 Posts

@mandzilla said:
@SolidGame_basic said:
@mandzilla said:
@SolidGame_basic said:
@mandzilla said:

Have been watching videos of this all day, and it looks wonderful. But then there's Fire Emblem that just came out recently too... tough decision ?

Damn, that IS tough. I guess it boils down to what genre you're more in the mood for.

Yeah good advice, I was pretty settled on FE because it seems to have a lot of replay value and I enjoyed Awakening. Totally forgot about Astral Chain coming out this Friday though, and so it's all up in the air now.

First World problems right? Haha.

lmao, yep...

Eh, screw it, get both! You'll figure it out!

Hmm interesting, I like your style!

I'm sure Fire Emblem is an amazing game, but Astral Chain looks like something special on the Switch with insanely cool looking gameplay.

Loading Video...

Just looking at this gameplay makes me go "wow". Non-Switch owners ought to be jealous of this one not being on their system.

Avatar image for getyeryayasout
getyeryayasout

12621

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 1

User Lists: 0

#23  Edited By getyeryayasout
Member since 2005 • 12621 Posts

Gonna be the first $60 Switch game I buy since Odyssey. I love my Switch, but it's been an indie machine lately.

Avatar image for hrt_rulz01
hrt_rulz01

19365

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#24  Edited By hrt_rulz01
Member since 2006 • 19365 Posts

@getyeryayasout said:

Gonna be the first $60 Switch game I buy since Odyssey. I love my Switch, but it's been an indie machine lately.

Lol, I haven't bought a "full priced" game on Switch since Yoshi's Crafted World... it's been all indies. And I've been loving it tbh.

Avatar image for Sgt_Crow
Sgt_Crow

6097

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 1

User Lists: 0

#25 Sgt_Crow
Member since 2004 • 6097 Posts

Just ordered this. Really excited to play it on friday.

Avatar image for Litchie
Litchie

24509

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 12

User Lists: 0

#26 Litchie
Member since 2003 • 24509 Posts

Looks cool and stuff, albeit weird. Still not sure about it.. I didn't like Bayonetta.

Avatar image for getyeryayasout
getyeryayasout

12621

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 1

User Lists: 0

#27 getyeryayasout
Member since 2005 • 12621 Posts

@hrt_rulz01: It's been lots of The Messenger and Dead Cells for me, I recommend them both.

Avatar image for hrt_rulz01
hrt_rulz01

19365

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#28  Edited By hrt_rulz01
Member since 2006 • 19365 Posts

@getyeryayasout: I just finished FAR: Lone Sails. Great game.

But Katana Zero is still my GOTY so far ?

Avatar image for Zidaneski
Zidaneski

8854

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 1

User Lists: 0

#29 Zidaneski
Member since 2003 • 8854 Posts

Gameplay looks better now that I've seen more environments and smoother videos. I couldn't bring myself to get ultimate alliance 3 but I'm glad I passed that up cause now I can get this game.

Avatar image for hrt_rulz01
hrt_rulz01

19365

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#30  Edited By hrt_rulz01
Member since 2006 • 19365 Posts

Playing it right now, feels great. Once you get in the groove with the combat, it feels so good. And the artwork and environments are terrific. Could be the best looking Switch game.

Another terrific Platinum game!

Avatar image for cainetao11
cainetao11

36896

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 77

User Lists: 1

#31 cainetao11  Online
Member since 2006 • 36896 Posts

Its not above 90 so it cant be great is what Ive been told all gen.

Avatar image for SolidGame_basic
SolidGame_basic

24521

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#32  Edited By SolidGame_basic
Member since 2003 • 24521 Posts
@cainetao11 said:

Its not above 90 so it cant be great is what Ive been told all gen.

Damn, can't believe I'm reading this from the great @cainetao11

Avatar image for xhawk27
xhawk27

11401

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#33 xhawk27
Member since 2010 • 11401 Posts

So if Gears 5 gets a 88 that is not great?

Avatar image for dzimm
dzimm

5572

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 23

User Lists: 0

#34  Edited By dzimm
Member since 2006 • 5572 Posts
@cainetao11 said:

Its not above 90 so it cant be great is what Ive been told all gen.

Funny thing is, so many reviewers are writing what sound like 9 and 10 reviews but award the game an 8!

Avatar image for cainetao11
cainetao11

36896

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 77

User Lists: 1

#35 cainetao11  Online
Member since 2006 • 36896 Posts

@SolidGame_basic: lmao I love u brother

U are one of the few I like reading posts from

Avatar image for cainetao11
cainetao11

36896

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 77

User Lists: 1

#36 cainetao11  Online
Member since 2006 • 36896 Posts

@dzimm: it does read like a cant miss game huh?

Avatar image for hrt_rulz01
hrt_rulz01

19365

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#37 hrt_rulz01
Member since 2006 • 19365 Posts

@dzimm: Lol... if it was made by Naughty Dog or Kojima, it'd have got a 10.

Avatar image for jaydan
jaydan

2548

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#38 jaydan
Member since 2015 • 2548 Posts

Who got the game? I just got my copy of the game.

Avatar image for Solaryellow
Solaryellow

5209

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#39 Solaryellow
Member since 2013 • 5209 Posts

The game is well done and I'm not even big into the Japanese/Anime style. From playing the first real mission it has elements of TMNT/Transformers and W101 all over it which are games I highly enjoyed.

Avatar image for SolidGame_basic
SolidGame_basic

24521

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#40 SolidGame_basic
Member since 2003 • 24521 Posts
@jaydan said:

Who got the game? I just got my copy of the game.

@Solaryellow said:

The game is well done and I'm not even big into the Japanese/Anime style. From playing the first real mission it has elements of TMNT/Transformers and W101 all over it which are games I highly enjoyed.

Played a couple hours. So far I love it, I think it's incredible. The beginning is a bit slow, but then it shifts into full Platinum mode finally and blew me away. Here are my initial impressions:

  1. Love the anime style and sci-fi setting
  2. Love the MUSIC. Reminds me of Nier Automata.
  3. Even though I barely played W101, I remember the controls, and this game feels like W101 in that respect. You're managing all this stuff on screen while multitasking. The core combat though feels like a mix between Bayonetta and Nier Automata.
  4. Graphics are a little disappointing (looks like a Wii U game). But I'm ok with it.
  5. Story is very intriguing so far and I think it is the most story centric Platinum game I've played.
  6. Critics were right to criticize the lack of dialogue for the main protagonist. It just seems awkward and weird.

Avatar image for hrt_rulz01
hrt_rulz01

19365

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#41 hrt_rulz01
Member since 2006 • 19365 Posts

@SolidGame_basic said:
@jaydan said:

Who got the game? I just got my copy of the game.

@Solaryellow said:

The game is well done and I'm not even big into the Japanese/Anime style. From playing the first real mission it has elements of TMNT/Transformers and W101 all over it which are games I highly enjoyed.

Played a couple hours. So far I love it, I think it's incredible. The beginning is a bit slow, but then it shifts into full Platinum mode finally and blew me away. Here are my initial impressions:

  1. Love the anime style and sci-fi setting
  2. Love the MUSIC. Reminds me of Nier Automata.
  3. Even though I barely played W101, I remember the controls, and this game feels like W101 in that respect. You're managing all this stuff on screen while multitasking. The core combat though feels like a mix between Bayonetta and Nier Automata.
  4. Graphics are a little disappointing (looks like a Wii U game). But I'm ok with it.
  5. Story is very intriguing so far and I think it is the most story centric Platinum game I've played.
  6. Critics were right to criticize the lack of dialogue for the main protagonist. It just seems awkward and weird.

Really? I think it looks fantastic. Especially in handheld mode.

Like I said earlier, this could be the best looking Switch game imo.

Avatar image for SolidGame_basic
SolidGame_basic

24521

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#42 SolidGame_basic
Member since 2003 • 24521 Posts
@hrt_rulz01 said:
@SolidGame_basic said:
@jaydan said:

Who got the game? I just got my copy of the game.

@Solaryellow said:

The game is well done and I'm not even big into the Japanese/Anime style. From playing the first real mission it has elements of TMNT/Transformers and W101 all over it which are games I highly enjoyed.

Played a couple hours. So far I love it, I think it's incredible. The beginning is a bit slow, but then it shifts into full Platinum mode finally and blew me away. Here are my initial impressions:

  1. Love the anime style and sci-fi setting
  2. Love the MUSIC. Reminds me of Nier Automata.
  3. Even though I barely played W101, I remember the controls, and this game feels like W101 in that respect. You're managing all this stuff on screen while multitasking. The core combat though feels like a mix between Bayonetta and Nier Automata.
  4. Graphics are a little disappointing (looks like a Wii U game). But I'm ok with it.
  5. Story is very intriguing so far and I think it is the most story centric Platinum game I've played.
  6. Critics were right to criticize the lack of dialogue for the main protagonist. It just seems awkward and weird.

Really? I think it looks fantastic. Especially in handheld mode.

Like I said earlier, this could be the best looking Switch game imo.

Lol, well I'm switching between that and Spider-Man which is gorgeous. My eyes need to adjust.

Avatar image for lundy86_4
lundy86_4

54046

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 2

User Lists: 0

#43 lundy86_4  Online
Member since 2003 • 54046 Posts

Did it come out today? Damn, i'm behind. I still haven't picked up Fire Emblem, because i've been so busy.

Avatar image for phbz
phbz

4721

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 54

User Lists: 0

#44 phbz
Member since 2009 • 4721 Posts

I wonder if controling a second character is a byproduct from scalebound.

Avatar image for hrt_rulz01
hrt_rulz01

19365

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#45 hrt_rulz01
Member since 2006 • 19365 Posts

@SolidGame_basic: Lol fair enough.

Yeah I think it looks great. Love the art style and environment design.

Avatar image for SolidGame_basic
SolidGame_basic

24521

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#46 SolidGame_basic
Member since 2003 • 24521 Posts
@hrt_rulz01 said:

@SolidGame_basic: Lol fair enough.

Yeah I think it looks great. Love the art style and environment design.

I just finished File 3. The game keeps getting better and better!!

Avatar image for Solaryellow
Solaryellow

5209

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#47 Solaryellow
Member since 2013 • 5209 Posts

The graphics are not a negative at all AFAIC. What I have seen thus far looks detailed, vibrant, etc.., The shadowing is done very well and , although I hate mentioning it again, looks on track with the likes of TMNT:MIM and T:D. The uniforms, vehicles, soda machines, etc.., pop and are not generic plants in a generic world.

Avatar image for hrt_rulz01
hrt_rulz01

19365

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#48 hrt_rulz01
Member since 2006 • 19365 Posts

@SolidGame_basic: Yeah same... just started File 4. Wait till you see the setting for this file ??

Avatar image for Planeforger
Planeforger

18132

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 1

User Lists: 0

#49 Planeforger  Online
Member since 2004 • 18132 Posts

Man, this game is fantastic. I'm only near the end of the 3rd file, and it's already one of the best action games I've played in years.

Highly, highly recommended so far. It plays...like if Bayonetta was chained to the main character from Vanquish? There's a wonderful combination of carefully timed dodging and extreme mobility, and it's only going to get better as I unlock more legions, skills and abilities.

Avatar image for jaydan
jaydan

2548

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#50 jaydan
Member since 2015 • 2548 Posts

So far I am having a great time with this game.

To me the world feels inspired by a film like Blade Runner, and unexpectedly there are L.A. Noire-esque investigation sequences as well. Astral Chain to me is a big departure from Platinum Games yet it still resonates as a Platinum game.

How are others enjoying the game so far?