Best anime based game

This topic is locked from further discussion.

Avatar image for lazyathew
lazyathew

3748

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 1

User Lists: 0

#1 lazyathew
Member since 2007 • 3748 Posts

For those who play anime based games. What was your favorite? and why?

For me, It would be the game I just beat today. "Naruto the broken bond" for X-box 360. I like it because it does such a great job telling that part of the story without skipping over anything important or rushing things too much. It did rush some things near the end though, but nothing too major. This alone is very surprising and something very few anime games succeed in doing.I also think gameplay is one of the best of any naruto game. Also feels more narutoish then other Naruto fighters to me. I also think the graphics are among the prettiest i've seen. This game is justamazing.

Runner ups would be Dragon ball origins for DS and the Naruto "Path of the ninja" games for DS.

Avatar image for branketra
branketra

51726

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 9

User Lists: 9

#2 branketra
Member since 2006 • 51726 Posts
Dragonball Z Budokai Tenkaichi (PS2) was really fun. I just wish there was online when I had a copy. Split-screen was kinda bugging my opponent. Raging blast for the PS3 and 360 is fun, but Tenkaichi has this "weight." Raging Blast has destructible landscapes and good gameplay. The online has a lot of customized fighters compared to the standard choices. Maybe I should check out RB more when I get the chance.
Avatar image for Lord_Daemon
Lord_Daemon

24535

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 6

User Lists: 0

#3 Lord_Daemon
Member since 2005 • 24535 Posts

asdf

Chou-jikuu Yousai Macross is definitely one of my favorites and it's a real damn shame they didn't bring it to the U.S.

asdf

After that Ghost in the Shell - Stand Alone Complex is a game that was very hard to put down.

Avatar image for Delirium_
Delirium_

58

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#4 Delirium_
Member since 2010 • 58 Posts

I really liked The Broken Bond too!! :D Soo much fun :]

Avatar image for Polybren
Polybren

1678

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#5 Polybren
Member since 2004 • 1678 Posts
I liked the original Ghost in the Shell PSone game. Fun spider tank action.
Avatar image for King9999
King9999

11837

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 44

User Lists: 0

#6 King9999
Member since 2002 • 11837 Posts

The best one I've played is Bleach: Dark Souls for the DS. Solid fighting game by developer Treasure. DBZ Budokai 3 is also decent.

Avatar image for anthonycg
anthonycg

2017

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#7 anthonycg
Member since 2009 • 2017 Posts

Zone of the Enders 1 and 2 were seriously underrated - and practically unknown... They're worth buying if you can find them. Hideo Kojima wsa behind both of them btw.

Zone Of The Enders 1

Zone Of The Enders 2: The Second Runner

Avatar image for viewtiful26
viewtiful26

2842

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 4

User Lists: 0

#8 viewtiful26
Member since 2005 • 2842 Posts
Astro Boy: Omega Factor on the GBA was awesome. It even had an interesting in-game encyclopedia of Tezuka's other characters.
Avatar image for branketra
branketra

51726

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 9

User Lists: 9

#9 branketra
Member since 2006 • 51726 Posts

Zone of the Enders 1 and 2 were seriously underrated - and practically unknown... They're worth buying if you can find them. Hideo Kojima wsa behind both of them anthonycg

Those were anime-based? I notice similarities with Gundam, but...I thought the animes were game-based.

Avatar image for anthonycg
anthonycg

2017

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#10 anthonycg
Member since 2009 • 2017 Posts

[QUOTE="anthonycg"]

Zone of the Enders 1 and 2 were seriously underrated - and practically unknown... They're worth buying if you can find them. Hideo Kojima wsa behind both of them BranKetra

Those were anime-based? I notice similarities with Gundam, but...I thought the animes were game-based.

Yep they were anime based. It's even less known than the game:

ZOE 2167

No dubs though...

Avatar image for rzepak
rzepak

5758

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#11 rzepak
Member since 2005 • 5758 Posts

[QUOTE="BranKetra"]

[QUOTE="anthonycg"]

Zone of the Enders 1 and 2 were seriously underrated - and practically unknown... They're worth buying if you can find them. Hideo Kojima wsa behind both of them anthonycg

Those were anime-based? I notice similarities with Gundam, but...I thought the animes were game-based.

Yep they were anime based. It's even less known than the game:

ZOE 2167

No dubs though...

Pretty sure the anime is based on the game as in it was released after the games.

Avatar image for eh-ut
eh-ut

563

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#12 eh-ut
Member since 2009 • 563 Posts
Naruto series perhaps.
Avatar image for benleslie5
benleslie5

9184

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 557

User Lists: 0

#13 benleslie5  Moderator
Member since 2006 • 9184 Posts

Fate/Umlimited Codes (PSP) or possibly Naruto Ultimate Ninja (PS2).

Avatar image for Axt428
Axt428

78

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#14 Axt428
Member since 2009 • 78 Posts

the new fist of the north star might be real good, the deaths are right out of the anime with all the exploding bodies

Avatar image for lazyathew
lazyathew

3748

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 1

User Lists: 0

#15 lazyathew
Member since 2007 • 3748 Posts

I really liked The Broken Bond too!! :D Soo much fun :]

Delirium_

Yay another Broken Bond fan lol. I've noticed a lot people complaining about that game. Saying the graphics suck and the mini games for the Justu's suck. Those are among my favorite things about the game.

Those mini games, IMO, Make it much more fun for both the attacker and defender, one common problem in both DBZ games and Naruto games, Is when I get attacked by a super move, I just have to wait watch the repetitive scene, maybe just rotate the control stick like crazy, but that's not that fun. It's never a big problem, games are still very fun, I just like the way Broken bond does it better.

And the top 3 prettiest games IMO, (in no particular order) are: Naruto the broken Bond, Newest Prince of Persia game, And DBZ Burst Limit.

I haven't played Narutomuch Ultimate Ninja storm, butI've played the demo a while ago, Can't remember if that looks better then Broken Bond or not, most people seem to say that though.

Avatar image for HarlockJC
HarlockJC

25546

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 6

User Lists: 0

#16 HarlockJC
Member since 2006 • 25546 Posts
I have played many anime based games, but never a good one. I want to say Lupin on the PS2, but even that was kinda bad. Maybe the DBZ fighters by atari.
Avatar image for GeoffZak
GeoffZak

3715

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 3

User Lists: 0

#17 GeoffZak
Member since 2007 • 3715 Posts

Naruto Ultimate Ninja Storm for the PS3, Bandai Namco does a great job with their Naruto games. Ultimate Ninja Storm is the closest a game based on an anime has ever gotten to looking like the anime it's based on.

There's also Tales of the Abyss, but the game came before the anime. But it's still one of the best games of all time.

Avatar image for gh0stninj4
gh0stninj4

25

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#18 gh0stninj4
Member since 2010 • 25 Posts

Valkyria Chronicles for the PS3 was a pretty good anime-based game.

Avatar image for jks22112
jks22112

2395

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 28

User Lists: 0

#19 jks22112
Member since 2005 • 2395 Posts
I would say Afro Samurai, or Astro Boy for the GBA. Both games were pretty awesome.
Avatar image for Senor_Kami
Senor_Kami

8529

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 1

User Lists: 0

#20 Senor_Kami
Member since 2008 • 8529 Posts
Meh, Broken Bond and RoaN kinda have crappy single player games imo and the fighting game side for both have a lot of potential combined with game breaking balancing issues that mess it all up. Broken Bond disappoints the most because it's sooooooo close to being a really good fighter and it fixed a lot of messed up things about the first, but the things that are broken are game breakers. Plus you have to unlock characters for the fighting mode by playing the single player mode... which is way longer than RoaN and still crappy. I'm still waiting for someone to nail Naruto in a way that's not 100% fighter. The show is about kid ninjas who go on assassination missions and risk their lives in extreme ways on a regular basis. For some reasons, the games feel that having you search for 20 mushrooms, chocolate bars or bags of potato chips in the forest captures what makes the show great. I like the Naruto fighters on the Wii/Gamecube

Valkyria Chronicles for the PS3 was a pretty good anime-based game.

gh0stninj4
You've got it backwards. VC is the case of an anime based on a game.
Avatar image for x_Kenpachi_x
x_Kenpachi_x

99

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 1

User Lists: 0

#23 x_Kenpachi_x
Member since 2010 • 99 Posts

Naruto Ultimate Ninja Storm for PS3.I can wait for the second installment.

Avatar image for gh0stninj4
gh0stninj4

25

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#24 gh0stninj4
Member since 2010 • 25 Posts

Meh, Broken Bond and RoaN kinda have crappy single player games imo and the fighting game side for both have a lot of potential combined with game breaking balancing issues that mess it all up. Broken Bond disappoints the most because it's sooooooo close to being a really good fighter and it fixed a lot of messed up things about the first, but the things that are broken are game breakers. Plus you have to unlock characters for the fighting mode by playing the single player mode... which is way longer than RoaN and still crappy. I'm still waiting for someone to nail Naruto in a way that's not 100% fighter. The show is about kid ninjas who go on assassination missions and risk their lives in extreme ways on a regular basis. For some reasons, the games feel that having you search for 20 mushrooms, chocolate bars or bags of potato chips in the forest captures what makes the show great. I like the Naruto fighters on the Wii/Gamecube [QUOTE="gh0stninj4"]

Valkyria Chronicles for the PS3 was a pretty good anime-based game.

Senor_Kami

You've got it backwards. VC is the case of an anime based on a game.

Thanks for making the correction

Avatar image for Delirium_
Delirium_

58

Forum Posts

0

Wiki Points

0

Followers

Reviews: 0

User Lists: 0

#25 Delirium_
Member since 2010 • 58 Posts

Yay another Broken Bond fan lol. I've noticed a lot people complaining about that game. Saying the graphics suck and the mini games for the Justu's suck. Those are among my favorite things about the game.

Those mini games, IMO, Make it much more fun for both the attacker and defender, one common problem in both DBZ games and Naruto games, Is when I get attacked by a super move, I just have to wait watch the repetitive scene, maybe just rotate the control stick like crazy, but that's not that fun. It's never a big problem, games are still very fun, I just like the way Broken bond does it better.

And the top 3 prettiest games IMO, (in no particular order) are: Naruto the broken Bond, Newest Prince of Persia game, And DBZ Burst Limit.

I haven't played Narutomuch Ultimate Ninja storm, butI've played the demo a while ago, Can't remember if that looks better then Broken Bond or not, most people seem to say that though.

lazyathew

Yeah!! I had soo much fun playing it! I know exactly what you mean though (about others not liking it) :s Hmm. As long as it's something that I've really enjoyed playing, I couldn't care what anyone else thinks about it! Haha :p

Yup yup! I liked the mini-games in the battle sequences too. Seems like it takes more 'skill' then hitting 'A' over and over again like in some of the BDZ games :p Online was super fun too :] (when I wasn't lagging, haha).

And I thought it stuck to the story well too, which made it so much more fun to play! (: