God of War III Interview: Stig Asmussen

Santa Monica Studio design lead gives his final thoughts on the upcoming--and ultraviolent--action-adventure for the PlayStation 3.

Discussion

140 comments
Zaekaeffi
Zaekaeffi

Why don`t have Playstation set Bundle edition with the God Of War 3..?

issa3703
issa3703

thank u SCEA for these amazing game i don't have it yet but next week i will buy it 2. 3. for these game and thanks stig asmussen for these game and for all people how works hard for these game

waydesaffield
waydesaffield

just over one more day! I'm so pumped for this game. everything about this is epic from the fights on and against titans and gods to the fact that the game director has a bad-ass name like Stig. We all need to make a sure work doesn't interfere with are special Kratos time. I Suggest having a family member call your boss and tellum you died. Tellum they cant come to the funeral because its family only and its being held in Switzerland(you always did have a fancy for Swiss Miss). Stay hidden from people, at least till you finish the game...3 or 4 times. Then just casually walk back into work like nothing happened. Don't worry your boss will believe any story you tell him

shortfuse14
shortfuse14

cool interview with stig. The interviewer comes across pretty camp

Christoph410
Christoph410

Ok Nikolai i'll use your bank, just get hell out of here

3wass
3wass

it was horrible pain for waiting 3 years so we can play these game. these game will be the best game ever . but the Q is will it be better than MGS4

gostrider373
gostrider373

"chaos will rise again for every other competing game" LOL like any other game will stand a chance against GOW3 simply mind blowing!

juicy690
juicy690

I pre-ordered it yet. I'm so excited with this release. Can't wait for 18th march (release on Europe)..

johnryandaplin
johnryandaplin

lol at the hype , game's gunna freaking rock though

Mc_Trickz
Mc_Trickz

Best game ever made...simple as that

kawileeh
kawileeh

HELL YEAH KRATOS!!!!! GOD OF WAR 3 will be GAME OF THE YEAR !!!!

demophidian
demophidian

THREE CHEERS FOR GOW3 AND 3 CHEERS FOR PS3

Marcusraitor
Marcusraitor

Game Of The Year God Of War 3 the best game ever.

dhumashi
dhumashi

cant wait for this gamee 10 more daysss

nightshade869
nightshade869

Epic...sad I won't get to play it for like 10 days after it comes out. It literally arrives at my apartment a day after I leave for spring break lol. Oh well, first week of next quarter I will let Kratos kill all!!!! THERE WILL ONLY BE CHAOS!!!!

xan114
xan114

contender for game of the year baby oh yeah! eat your heart out xbox360.

Incetardis
Incetardis

gow3 will be just like gow2 the same way gow2 was almost exactly like gow1. having said that......i played the demo and it was absolutely epic. i would buy it.

stevenash1393
stevenash1393

woooow i would buy a ps3 just to get this game

Norikita
Norikita

Wow,looks great! I'm waiting for the 16th march!

variable21
variable21

as long as nobody played it (and i dont mean the age old e3 demo) noone can reallly judge the game, i actually like these kind of action games ( i love dantes inferno) but i could never immerse myself in the gow series, ( may have something todo with the fact that i really dont llike greek mythology... hm) however if the combat mechanics kick ass, iam in .. for now iam really happy with dante

Myxisbird
Myxisbird

I can't wait any longer! I'm gonna go jump off a cliff! MUST...PLAY....GOW3.....NOW!!!! (btw "bank of nikolai" commercial is friggin hilarious)

SkeetWeetSlappy
SkeetWeetSlappy

When i heard about Splinter Cell: Conviction i was like '' damn. what a good exclusive'' but now that I´ve heard that GOW is coming to PS3 i was like '' f*ck splinter cell'' XP

dwaynec567
dwaynec567

why do people see god of war a original game like when new games come out they compare them to god of war. castlevania, onimusha, ninja gaiden, and mortal kombat fatalities are originals. you can see gameplay elements in the games I've name and see them in god of war. and one more thing just like devil may cry series god of war is the easy game I've ever played and I've beat them on there hardest levels

danielmbg
danielmbg

The first 2 God of War were amazing, and this looks even better, I'm going to buy a PS3 just for this game, I really like it, I finished the 2, so I can't skip the last one. Best Trilogy Ever, and one of the better games ever made.

KoRniTo
KoRniTo

Kratos will rise again! Epic.

Gothic_symphony
Gothic_symphony

Oh man... got goose bumps..... This is what made the PS so great

MC_Bally_Who
MC_Bally_Who

Just to be annoying, the people who claim that its too expensive to own a PS3 and a 360 should shop around online instead of spending £200-300 on the latest ps3/360 package. No word of a lie, I own a wii a 360 and a PS3 and I got them all with extras such as controllers and games etc for under £300 total.

ronan_vg
ronan_vg

3 words! a - ma - zing!!!!!! LOL

K5Stalker
K5Stalker

Sadly it has no chance of outselling MW2 because it is a PS3 exclusive, MW2 was released on PC PS3 and XBOX360. I say sadly because I am still bitter for what they did to the PC dedicated servers. Edit: lol, down-voting me won't make what I say less true.

Menelick
Menelick

hey Linkman,i am already crying in my sleep, i want to be awake and get on the nearest ps3 console...DAMN

Linkman0714
Linkman0714

cannot wait for this game. it will make 360 owners cry in their sleep

WRXRated
WRXRated

[This message was deleted at the request of the original poster]

izoline
izoline

best game ever!!!!!!!! i definitly gonna buy it

voods07
voods07

Regardless this game has a much larger playerbase and longer run, I'm still set with Dantes Inferno and Catholicisim. The graphics are very well done, however.

McGuirex3
McGuirex3

And to think I thought Dante's Inferno & or Darksiders (maybe) would have given GOW-3 a run for it's money!! Man is the joke going to be on me big-time or what?!!!! And I haven't even finished GOW-2 yet, (now playing GOW:COO-psp. I think GOW-3 is going to kick 2010 right in the teeth and never look-back! Live-long-&-prosper-Kratos lol!

thepunisher_kpb
thepunisher_kpb

God of War III iz going 2 be the game of 2010 4 sure

BBoss06
BBoss06

whoever your videographer is- their framing isn't very good.. :P

8smokes
8smokes

Stig, you didn't answer Ricardo's last question...