This is Farsi language review for this game

User Rating: 8.3 | The Da Vinci Code PC
The Da Vinci Code سبك: ماجرايي (واقعي/قديمي)
شركت سازنده: The Collective ناشر: 2k Games
تاريخ انتشار: May 19, 2006 امتياز سايت هاي معتبر:
Game Spot: 6.5
IGN: امتيازي داده نشده است.
Game Rankings: 55.2

ميانگين امتيازات: يك بازي در سبك ماجرايي كه با بهره گيري از روند غير خطي ، انتخاب خوبي براي ادونچر باز ها است.

داستان بازي: همانطوري كه از نام اين بازي پيداست ، داستان آن مربوط به يكي از بزرگ ترين هنرمندان جهان يعني لئوناردو داوينچي مي باشد. شما در اين بازي در نقش بالدو (Baldo) ظاهر مي شويد. شما با كمك استاد خود (كه خود از شاگردان داوينچي بوده است و تنها وي بوده كه مي توانسته معما هاي وي را حل كند) به حل معما ها و ابهامات مربوط به داوينچي مي پردازيد. اما در نهايت استاد شما از ادامه ي كار جا مي زند. در اين هنگام يك فرد ناشناسي از شما درخواستي مبني بر تحقيق در مورد يكي از آثار هنري گم شده ي داوينچي مي كند. شما درخواست وي را مي پذيريد و ...
در داستان بازي سعي شده است كه تا حد زيادي به فيلم آن وابسته باشد. اما در اين امر به خوبي كار نشده است. وجود صحنه هاي زد و خورد در آن نيز اين گفته را تصديق مي كند.

روند بازي: روند بازي راز داوينچي به عنوان يك بازي ماجرايي بسيار خوب مي باشد. معما هاي گنجانده شده در بازي بسيار متنوع هستند و مي تواند كساني را كه براي اولين بار است كه يك بازي ماجرايي را تجربه مي كنند ، خوشايند باشد. هر نوع معمايي در بازي وجود دارد. از ساده ترين آن ها گرفته (گزارش كار به رئيستان) تا مشكل ترين آن ها كه شايد مدت ها شما را سرگرم حل خود كند. شما در اين بازي زير نظر رئيسي كار مي كنيد كه با امكاناتي كه در اختيار شما مي گذارد ، بايد به حل معما ها بپردازيد و هر روز كار خود را به وي گزارش دهيد. روند غيرخطي بازي نيز به قوت آن مي افزايد ، هرچند كه در اين زمينه به خوبي بازي فارنهايت كار نشده است و بسيار كم تر از آن مي باشد.
همچنين بازي كردن با دو شخصيت نيز در اين بازي وجود دارد.
شما در اين بازي با افراد بزرگي نيز ملاقات مي كنيد كه از نونه هاي آن مي توان به پادشاه فرانسه اشاره كرد. وسايلي را كه در بازي مي يابيد ، بايد به خوبي از آن ها استفاده كنيد. برخي از وسايد در بازي هستند كه هميشه بايد همراهتان باشد. (مثل نامه هاي داوينچي)
با وجود اينكه معما ها در بازي بسيار متنوع مي باشند ، اما برخي از معما هاي گنجانده شده در بازي بسيار غير منطقي مي باشد. گاهي وقت ها به معما هاي بسيار سختي برخورد مي كنيد كه براي حل آن ، مجبور به استفاده از راهنماي بازي مي شويد. البته لازم به ذكر است كه براي كساني كه نسخه ي اول اين بازي را بازي كرده اند ، حل معما هاي اين بازي برايشان كار سختي نيست.
به پايان رساندن بازي شايد كمي بيش از 10 ساعت طول بكشد كه اين امر بستگي به چگونگي حل معما توسط شما دارد. بخش هاي سري اي نيز در اين بازي وجود دارد كه با جمع آوري آن ها ، مي توانيد برخي از امكانات بازي (مانند آثار هنري و يا مراحل جايزه اي) را فعال كنيد.
صحنه هاي زد و خوردي نيز در اين بازي براي تنوع وجود دارد كه بازي را تا حدي به سبك اكشن كشانده است. هرچند كه به خوبي يك بازي اكشن در اين صحنه ها خوب كار نشده است ، اما به تنوع روند بازي كمك شاياني كرده است.
در نهايت به روند بازي بازي راز داوينچي ، مي توان امتياز بسيار خوب را داد.

گرافيك بازي: بزرگ ترين مشكل اين بازي ، گرافيك آن مي باشد. طراحي چهره ي شخصيت ها بسيار بد و ناشيانه صورت گرفته است. دمو هاي موجود در بازي در سطح بسيار بدي قرار دارند. از تمامي آن ها كه بگذريم ، وجود باگ هايي در اين بازي ، كيفيت گرافيكي آن را تا حد زيادي كاهش داده است. گاهي وقت ها اين باگ ها باعث مي شوند كه بازي را ناتمام از روي سيستمتان پاك كنيد.
اما گرافيك اين بازي خوبي هاي بسياري نيز دارد. طراحي محيط ها و مناظر طبيعي به زيبايي صورت گرفته است. گرافيك دو بعدي آن نيز عالي است. اثرات داوينچي ، كتيبه ها ، نقاشي ها و بسياري از موارد ديگر به زيبايي هر چه تمام تر در بازي گنجانده شده است. محسط هايي كه با آن سركار داريد نيز به زيبايي طراحي شده است. نور پردازي و افكت هاي طبيعتي گنجانده شده در بازي نيز قابل قبول مي باشند. اما بر روي شخصيت هاي موجود در بازي ، اصلا خوب كار نشده است. از چهره هايشان گرفته تا برخي از حركات مسخريشان. به طور كلي گرافيك اين بازي به طور ميانگين در سطح نسبتا خوبي قرار دارد.

صداگذاري: بزرگ ترين مشكل بازي ، صداگذاري آن مي باشد. صداگذاري اين بازي تا حد زيادي افتضاح است. صداي شخصيت ها به هنگام ادا كردن ديالوگ ها بسيار بد است و در اين عمل بسيار ناشيانه از سوي شركت سازنده ي اين بازي صورت گرفته است (كه خب خوشبختانه نسخه ي دارينوس اين بازي مي تواند اين مشكل را تا حد زيادي برطرف كند.) صدا هاي طبيعي نيز چنگي به دل نمي زند.
در مجموع مي توان گفت كه بزرگ ترين نقطه ي ضعف اين بازي ، صداگذاري آن مي باشد.

موسيقي بازي: با وجود آنكه كه بر روي صداگذاري بازي بسيار صعيف كار شده است ، اما بر روي موسيقي بازي به مراتب بهتر از ديگر زمينه ها كار شده است. شما در طول بازي موسيقي اي متناسب با محيط و موقعيتي كه در آن قرار داريد ، مي شنويد. به هنگام صحنه هاي زد و خورد ، موسيقي اي متناسب با آن را خواهيد شنيد كه شما را غرق در بازي مي كند. به هنگام حل معما هاي ساده هم موسيقي هاي لطيف و آرامي را خواهيد شنيد. البته لازم به ذكر است كه موسيقي بازي در همه جاي بازي پخش نمي شود.

هوش مصنوعي: تنها چيزي كه يك بازي ماجرايي ندارد ، هوش مصنوعي مي باشد. البته اين حرف در صورتي درست است كه پاسخ شخصيت هاي بازي به سوال پرسيده شده ي شما ، متناسب باشد. در اين مورد هم در اين بازي همانند ديگر بازي هاي ماجرايي به خوبي كار شده است و مشكلي در اين زمينه ندارد.



در نهايت مي توان بازي The Da Vinci Code را يك بازي خوب در سبك ماجرايي امسال به حساب آورد. تنوع هاي موجود در بازي مصلما طرفداران بازي هاي ماجرايي را كه تجربه ي بازي هاي اكشن را دارند (و به آن هم كمي علاقمندند) را سرگرم خواهد نمود.

منبع: darinoos.net