Vita continues dominating, accumulates its fourth AAA title!

  • 53 results
  • 1
  • 2

This topic is locked from further discussion.

#1 Edited by Blabadon (23796 posts) -
#2 Posted by AmazonTreeBoa (15952 posts) -

LOL Terraria. I can't even bring myself to buy this on PC.

#3 Posted by lundy86_4 (41656 posts) -

Nice, I guess. Not my type of game.

#4 Posted by PhazonBlazer (10977 posts) -

Too bad it's not the superior PC version.

#5 Edited by Blabadon (23796 posts) -

LOL Terraria. I can't even bring myself to buy this on PC.

Do you seriously judge everything you play based on YouTube footage, a few hours of game time, or just not playing it at all?

Like really brah

#6 Posted by AmazonTreeBoa (15952 posts) -

@Blabadon said:

@AmazonTreeBoa said:

LOL Terraria. I can't even bring myself to buy this on PC.

Do you seriously judge everything you play based on YouTube footage, a few hours of game time, or just not playing it at all?

Like really brah

Well I am not one of those morons that goes out and buys every game to see if he likes it. That stupid beyond description and a huge waste of money. So yes I use videos and reviews to help me pick my games. And it has worked out very very well for me.

#7 Posted by Blabadon (23796 posts) -

@Blabadon said:

@AmazonTreeBoa said:

LOL Terraria. I can't even bring myself to buy this on PC.

Do you seriously judge everything you play based on YouTube footage, a few hours of game time, or just not playing it at all?

Like really brah

Well I am not one of those morons that goes out and buys every game to see if he likes it. That stupid beyond description and a huge waste of money. So yes I use videos and reviews to help me pick my games. And it has worked out very very well for me.

Lmao, ignorance is bliss man

#8 Posted by darkangel115 (781 posts) -

lol handhelds as "gaming devices" i thought that died off with gameboy. unless you want to play angry birds and candy crush for hours

#9 Posted by PhazonBlazer (10977 posts) -

And yet the Vita has no GOTY's. Inferior handheld confirmed?

#10 Posted by speedfreak48t5p (4973 posts) -

LOL Pretty much every quality game on the vita can be played somwhere else.

3DS has Pokemon, Animal crossing, Zelda Ocarina of Time and A Link between Worlds, Steamworld dig, Super Mario 3d Land, Luigi's Dark Mansion, and more that can't be played anywhere else.

#11 Edited by lundy86_4 (41656 posts) -

lol handhelds as "gaming devices" i thought that died off with gameboy. unless you want to play angry birds and candy crush for hours

#12 Posted by cfisher2833 (1195 posts) -

Eh, I'd rather get Starbound atm.

#13 Posted by Blabadon (23796 posts) -

LOL Pretty much every quality game on the vita can be played somwhere else.

3DS has Pokemon, Animal crossing, Zelda Ocarina of Time and A Link between Worlds, Steamworld dig, Super Mario 3d Land, Luigi's Dark Mansion, and more that can't be played anywhere else.

Portability is why this game got the 9.0 kiddo.

Besides, out of those, SteamWorld Dig is multiplat, OoT is a remake of a dated game (P4G counts then), Pokemon X and Y are the worst in the series, and SM3DL and Animal Crossing is shit.

Haven't tried Dark Moon, but doubt it matches the quality of Vita exclusives.

#14 Posted by AmazonTreeBoa (15952 posts) -

@Blabadon said:

@AmazonTreeBoa said:

@Blabadon said:

@AmazonTreeBoa said:

LOL Terraria. I can't even bring myself to buy this on PC.

Do you seriously judge everything you play based on YouTube footage, a few hours of game time, or just not playing it at all?

Like really brah

Well I am not one of those morons that goes out and buys every game to see if he likes it. That stupid beyond description and a huge waste of money. So yes I use videos and reviews to help me pick my games. And it has worked out very very well for me.

Lmao, ignorance is bliss man

So you are the type that runs out and buys games to form an opinion, meaning you end up wasting a lot of money. Yet I am the ignorant one.

#15 Edited by Blabadon (23796 posts) -

@AmazonTreeBoa said:

@Blabadon said:

@AmazonTreeBoa said:

@Blabadon said:

@AmazonTreeBoa said:

LOL Terraria. I can't even bring myself to buy this on PC.

Do you seriously judge everything you play based on YouTube footage, a few hours of game time, or just not playing it at all?

Like really brah

Well I am not one of those morons that goes out and buys every game to see if he likes it. That stupid beyond description and a huge waste of money. So yes I use videos and reviews to help me pick my games. And it has worked out very very well for me.

Lmao, ignorance is bliss man

So you are the type that runs out and buys games to form an opinion, meaning you end up wasting a lot of money. Yet I am the ignorant on

Lel

Okay AmazonTreeBoa, I get it. Everyone usually ignores you on SW because they either get no beneficial discussion out of you or the stuff you do normally post is mundane tripe. Despite there being an uptick in quality after you got your 3DS, because you know, you actually talked about video games, I see that was temporary.

It's cool and all yo that you don't give a shit what others say or think about you. It's cool to post drivel and then stand by it because it's ignorant. I just wished you had told me you had gone back to your old habits of posting nothing useful at all. I had assumed on a gaming forum, you might want to talk about video games, but obviously, ignoring quality is something that's more of a concern for you. It's kind of strange that for someone who allegedly doesn't care about others opinions typed out, when those users try conveying their expressions on how you can be a better user or what may or may not be a good game, you ignore it; Yet, for a medium where you can actually interact in, you care for videos of gameplay instead.

You're not saving money. Instead, you should have just saved my time by saying you're not going to ever say anything useful on this site and that I had no point in trying to discuss with you. That's some rude shit man.

#16 Edited by Bigboi500 (27912 posts) -

- no Vita AAAE

- no Vita GS GOTY

- no sales

- lol Vita

#17 Posted by Shinobishyguy (22118 posts) -

You might want to check the tacklebox blab, your bait is getting rusty

#18 Posted by freedomfreak (36429 posts) -

Eh, not a fan of Terraria.

#19 Edited by Desmonic (10374 posts) -

VITA MASTER RA....wait, Terraria? F*ck that, you're on your own Blab! :P

#20 Edited by j2zon2591 (2169 posts) -

Damn it lol. I was expecting something more potent xD

I thought I missed something big in the VITA scene :P

#21 Posted by GoldenElementXL (2182 posts) -

Well for this thread to count, sales and Metacritic cant matter. 3DS has 6 games above 90 and the Vita has 1. And we all know the sales story. What's it gonna be?

#22 Posted by treedoor (7478 posts) -

A two year old port. Nice!

#23 Posted by blackace (18479 posts) -

@Blabadon said:

http://www.gamespot.com/reviews/terraria-review/1900-6415621/

The best way to play?

The best way to play.

Congrats 3DS, you're now a fourth of the way there.

Terraria is on just about every platform under the sun. The 3DS is destroying the PSVita is hardware and software sales. I still own both systems. I want more games for the PSVita. It's a great system, but don't try to claim ownage for with a review of an old game that's on every platform.

#24 Edited by bbkkristian (14330 posts) -

Why is it that it is $15 on Vita when it's normally $10 on PC? Not to mention that I got it during a steam sale for $3

#25 Posted by darkspineslayer (19015 posts) -

Am I the only one legitimately enjoying Tererria?

Well, it is oddly enough being enjoyed more on my iPad, even though I also have the vita version, but still enjoying it.

#26 Posted by EducatingU_PCMR (235 posts) -

Another port, another Vita game.

#27 Edited by killatwill15 (845 posts) -

vita needs god of war,

something exclusive to bolster to its roster

#28 Posted by treedoor (7478 posts) -

Why is it that it is $15 on Vita when it's normally $10 on PC? Not to mention that I got it during a steam sale for $3

Because it's being sold on a closed platform where competition isn't just a click away.

That's why PC prices will always be as good as they are.

#29 Posted by R4gn4r0k (14488 posts) -

@Blabadon said:

@AmazonTreeBoa said:

LOL Terraria. I can't even bring myself to buy this on PC.

Do you seriously judge everything you play based on YouTube footage, a few hours of game time, or just not playing it at all?

Like really brah

Like, you just described all of System Wars brah

If they even put that much effort into it, most people just judge an entire game of a meaningless number

#30 Posted by ShepardCommandr (1530 posts) -

You mean another port?

#31 Posted by SonySoldier-_- (650 posts) -

Terraria is a very good game. I have both the PC and PS3 versions. It reminds me of a more complex Minecraft but it is in 2D instead of 3D. I would love to see a Terrara in 3D because I prefer that style for these types of games. Probably becuase I got so used to minecraft before I payed this.

#32 Edited by AmazonTreeBoa (15952 posts) -

@blackace said:

@Blabadon said:

http://www.gamespot.com/reviews/terraria-review/1900-6415621/

The best way to play?

The best way to play.

Congrats 3DS, you're now a fourth of the way there.

Terraria is on just about every platform under the sun. The 3DS is destroying the PSVita is hardware and software sales. I still own both systems. I want more games for the PSVita. It's a great system, but don't try to claim ownage for with a review of an old game that's on every platform.

It's blab, what do you expect? Once a sad pathetic troll, always a sad pathetic troll. And if you don't like the games he likes, he will start moaning a bitching like a little school girl to you about you not liking it and will in a sad attempt, try to clown on you for it. How ignored does one have to be before they turn into that? He tried it on me yesterday until I got bored reading his crybaby rants.

#33 Posted by R4gn4r0k (14488 posts) -

@Blabadon:

I've actually just bought a Vita :P. Couldn't pass up on Original model + 10 games + 8GB memory card for a nice price.

So now I have Killzone, Need For Speed, Gravity Rush and the vita games I got in the bundle are LBP, Motorstorm RC, Little Deviants and Wipeout. Are there any other games I must get for Vita ?

And what are some interesting upcoming games ?

#34 Posted by NoodleFighter (6912 posts) -

from meta critic

Handheld Comparison - 2013
Console# of
Games*
Score
Distribution
Average MetascoreGreat Games**
(90 or higher)
Good Exclusives**
(75 or higher)
3DSNintendo 3DS74 69.1219
PS VitaPS Vita70 71.605
#35 Edited by Vatusus (3787 posts) -

Lol, people fight over handelds?

I'm a dedicated PS fan and I seriously couldnt give a fvck about the Vita... Sony shoot themselves in the foot with this one

#36 Edited by pelvist (4227 posts) -
@Blabadon said:

@AmazonTreeBoa said:

LOL Terraria. I can't even bring myself to buy this on PC.

Do you seriously judge everything you play based on YouTube footage, a few hours of game time, or just not playing it at all?

Like really brah

At least he isnt judging games based on what platform they are on. Like really brah. You played many 3DS games?

#37 Posted by PonchoTaco (1661 posts) -

Lol. 3DS > Vita

#38 Posted by Blabadon (23796 posts) -

@pelvist said:
@Blabadon said:

@AmazonTreeBoa said:

LOL Terraria. I can't even bring myself to buy this on PC.

Do you seriously judge everything you play based on YouTube footage, a few hours of game time, or just not playing it at all?

Like really brah

At least he isnt judging games based on what platform they are on. Like really brah. You played many 3DS games?

The only way to truly insult a system's less than library is to play its less than decent games.

#39 Edited by Blabadon (23796 posts) -

@R4gn4r0k said:

@Blabadon:

I've actually just bought a Vita :P. Couldn't pass up on Original model + 10 games + 8GB memory card for a nice price.

So now I have Killzone, Need For Speed, Gravity Rush and the vita games I got in the bundle are LBP, Motorstorm RC, Little Deviants and Wipeout. Are there any other games I must get for Vita ?

And what are some interesting upcoming games ?

Any genres I can give in you in particular?

#40 Posted by Ghost120x (3427 posts) -

This game is very addicting. I played this until 2am last night. The vita should have got grand turismo 6 instead of ps3.

#41 Posted by W1NGMAN- (9922 posts) -

The Vita is the only system I wanna play indie games. Such a perfect match, I'm just annoyed that Sony hasn't addressed the pricing issue of their SD Cards. I've already filled up a 32GB one and sure as hell ain't going to buy another one anytime soon.

#42 Edited by R4gn4r0k (14488 posts) -

@Blabadon said:

Any genres I can give in you in particular?

I'm open for anything :)

I just don't think a game like Persona would be something for me.

#43 Edited by GhoX (4550 posts) -

I'll stick with my 3DS, thank you very much.

I'm not getting a Vita for 3 indie titles I have already played on PC, a RPG I already played on PS2 and a rhythm game I already played on PS3. Vita literally doesn't have a single AAA title that's exclusive to the platform.

Vita is as dead a horse as dead horses can be. TC should check his dictionary.

#44 Edited by mariokart64fan (19330 posts) -

and yet the 3ds still dominates it , so hows this domination if your throwing your big guns out and the competition is still dominating lol and don't bring wiiu into this as I can point out the fact gc made Nintendo just as much profit as all those ps2s sony sold either way , , thread =laughable at best ,

#45 Posted by Blabadon (23796 posts) -

@R4gn4r0k said:

@Blabadon said:

Any genres I can give in you in particular?

I'm open for anything :)

I just don't think a game like Persona would be something for me.

Yeah, don't worry about Persona not being for you, play the game and see. The risk/reward of that game is crazy; if you don't like it, meh, you lose out on $20 but have plenty of users to potentially help you play it better, if you do like it, chances are it goes down as one of your most revered and memorable games ever. Don't get me wrong, it has issues and it's still outclassed on the Vita by Virtue's Last Reward, but after a lot of deliberation, I got Persona 4 Golden and it was fucking fantastic.

I'll make a list of games in a minute, I'm quite hungry now.

#46 Posted by R4gn4r0k (14488 posts) -

@Blabadon said:

Yeah, don't worry about Persona not being for you, play the game and see. The risk/reward of that game is crazy; if you don't like it, meh, you lose out on $20 but have plenty of users to potentially help you play it better, if you do like it, chances are it goes down as one of your most revered and memorable games ever. Don't get me wrong, it has issues and it's still outclassed on the Vita by Virtue's Last Reward, but after a lot of deliberation, I got Persona 4 Golden and it was fucking fantastic.

I'll make a list of games in a minute, I'm quite hungry now.

Perhaps I'll give it a chance when I've first completed the games I'm more interested in.

Some parts of Persona look like fun, but the combat system is totally not for me. That would bore me, is combat a big aspect of the game ?

Alright, when you find the time, I appreciate it :)

#47 Posted by Basinboy (10665 posts) -

More games is never a bad thing

#48 Posted by FILIPINOMAZTER (1600 posts) -

nice game , still not worth owning a ps vita though, probably the best thing it can do right now is it can stream ps4 games, but its own library of games is pure mediocre

#49 Posted by FILIPINOMAZTER (1600 posts) -

when will vita get its first AAAE?

#50 Edited by blamix99 (1330 posts) -

gotta try this out