Lightning Returns GS Review - 5

  • 154 results
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

This topic is locked from further discussion.

#1 Edited by AmazonAngry (639 posts) -

http://www.gamespot.com/reviews/lightning-returns-final-fantasy-xiii-review/1900-6415657/

Ouch. I thought the combat in the demo was pretty fun...but Lightning just never clicked with me.

#2 Edited by charizard1605 (54385 posts) -

Ahahahahahahahahahaha

#3 Posted by R4gn4r0k (16043 posts) -

Hahahahahahahahahah

who could've imagined that ?

#4 Posted by DocSanchez (1395 posts) -

FfXIII was a waste of time and they should've moved on after one not constructed this daft trilogy. There really is nothing to it.

#5 Posted by _Matt_ (8760 posts) -

Ahahahahahahahahahaha

@R4gn4r0k said:

Hahahahahahahahahah

who could've imagined that ?

Hahahahahhahahahahahahahaha

#6 Posted by GrenadeLauncher (3168 posts) -

Another blunder from Squeenix.

#7 Posted by LJS9502_basic (149475 posts) -

LOL using GS review scores....

#8 Posted by BigBoss255 (3538 posts) -

Who cares?

#9 Posted by Bigboi500 (28804 posts) -

General rule of thumb regarding GS and JRPGs: If the score is under a 8.0, add 2 points for accuracy. Therefor, Lightning Returns 5.0 + 2.0 = 7.0 game.

#10 Posted by TheGuardian03 (21242 posts) -

Bullshit. I'm pretty sure this game is better than the previous games in every way, the first one deserves the score not this one.

The combat in this is really good.

Will buy based on the fun gameplay, don't give a shit about story in XIII.

#11 Edited by hoplayletsplay (977 posts) -

I hate to tell you I bought my PS3 for XIII, at least I didn't end up buying a single FF game last gen. ;( Here is hoping XV turns out fine, otherwise I know I'm one game closer to XVI.

#12 Posted by GoldenElementXL (2569 posts) -

"The great warriors of legend have no need to cover their thighs. Or torsos. Or collarbones. Or cleavage."

Gamespot is like the HR department of the video game industry. And look at the 2 staff members that feel the need to fight the objectifying of women in their reviews and coverage. Kevin and Carolyn...Interesting. I wonder what Jess thinks about it.

#13 Posted by Gue1 (9116 posts) -

the comment section is becoming incredibly hilarious with the XIII fanboys using the excuse that FFX was linear too. XD

FFX which had item shops, side-quests for weapons and summons, you could backtrack, the characters actually had personality and motivations, you could use every single character on every fight, the sphere grid gave you options unlike the pointless linear crystarium, etc. FFX and FFXIII are worlds apart, and this is coming from someone that didn't even like neither game. To me after XIII, FFX is like the worst FF game to date but the gap between these is pretty wide.

#14 Posted by Gargus (2147 posts) -

Bullshit. I'm pretty sure this game is better than the previous games in every way, the first one deserves the score not this one.

The combat in this is really good.

Will buy based on the fun gameplay, don't give a shit about story in XIII.

Pretty sure? That means you don't know. The combat is really good, so that means you have played it. So which is it? Have you played it or not played it?

And did you finish the entire game? Because to say bullshit youd have to had extensive time playing the game and beaten it in order to form an honest opinion. Unless you just are assuming things and not actually played it.

Will buy based on fun gameplay, so you haven't bought it yet and played it right?

#15 Posted by freedomfreak (38166 posts) -

Ryse and Knack got exposed.

#16 Posted by cfisher2833 (1500 posts) -

Yeah, this was totally not expected! lol

Fucking FF13; God that game was so fucking annoying.

#17 Edited by Jakandsigz (4512 posts) -

@Gue1 said:

the comment section is becoming incredibly hilarious with the XIII fanboys using the excuse that FFX was linear too. XD

FFX which had item shops, side-quests for weapons and summons, you could backtrack, the characters actually had personality and motivations, you could use every single character on every fight, the sphere grid gave you options unlike the pointless linear crystarium, etc. FFX and FFXIII are worlds apart, and this is coming from someone that didn't even like neither game. To me after XIII, FFX is like the worst FF game to date but the gap between these is pretty wide.

1.13 had items shops for weapons, and had weapon crafting. I do not remember FFX having shops for summons.

2. 13 has sidequests

3.You can backtrack in 13.

4.The personalities in both games were scripted and stereotypical. Xiii at least had one character that actually had a story someone could almost connect with.

5.You can do that in Xiii. I have no idea what point you are trying to make here.

6.The Sphere grid IS the Crystarium, just removed the pointless wait times. The are related to eachother, even the creators said that. Both are stupid.

Both games are bad but to say they are really different outside of setting is insanity.

#18 Posted by j_assassin (878 posts) -

Wtf!! Theres a time limit?? I wouldve still picked it up even with a bad story, but a time limit and no leveling up through xp??!!! Ohwell, like kevin vanord said, hopefully its just a bump on the road,

#19 Edited by TheGuardian03 (21242 posts) -

There is this thing called DEMO which i played and it's already much better than any XIII game.

"so you haven't bought it yet and played it right?"

Are you an idiot?

Why would I say that unless I haven't played it?

#20 Posted by Jag85 (4234 posts) -

@Gue1 said:

the comment section is becoming incredibly hilarious with the XIII fanboys using the excuse that FFX was linear too. XD

FFX which had item shops, side-quests for weapons and summons, you could backtrack, the characters actually had personality and motivations, you could use every single character on every fight, the sphere grid gave you options unlike the pointless linear crystarium, etc. FFX and FFXIII are worlds apart, and this is coming from someone that didn't even like neither game. To me after XIII, FFX is like the worst FF game to date but the gap between these is pretty wide.

Lightning Returns isn't linear though.

#21 Edited by speedfreak48t5p (6162 posts) -

Bad game confirmed. LOL Final Fantasy.

#22 Edited by finalfantasy94 (26160 posts) -

The game seems to be getting mixed reviews.I enjoyed the demo and cant wait for my copy.

#23 Posted by LJS9502_basic (149475 posts) -

Bad game confirmed. LOL Final Fantasy.

Not really considering other reviews.

#24 Edited by Shewgenja (7928 posts) -

My faith in Gamespot is vindicated :) May Square-Enix NEVER attempt stuffing a trilogy down our throats EVER again.

#25 Posted by ristactionjakso (5624 posts) -

Bullshit. I'm pretty sure this game is better than the previous games in every way, the first one deserves the score not this one.

The combat in this is really good.

Will buy based on the fun gameplay, don't give a shit about story in XIII.

That's when you know it's a sh!tty rpg......gameplay over story...

#26 Posted by Bigboi500 (28804 posts) -

@Gargus said:

@TheGuardian03 said:

Bullshit. I'm pretty sure this game is better than the previous games in every way, the first one deserves the score not this one.

The combat in this is really good.

Will buy based on the fun gameplay, don't give a shit about story in XIII.

Pretty sure? That means you don't know. The combat is really good, so that means you have played it. So which is it? Have you played it or not played it?

And did you finish the entire game? Because to say bullshit youd have to had extensive time playing the game and beaten it in order to form an honest opinion. Unless you just are assuming things and not actually played it.

Will buy based on fun gameplay, so you haven't bought it yet and played it right?

lol are you stupid? There's a demo...

#27 Posted by shawn30 (4288 posts) -

Square has fallen so hard, so fast its damn near unbelievable. An entire trilogy of shit. Wow...

#28 Edited by Jakandsigz (4512 posts) -

@speedfreak48t5p said:

Bad game confirmed. LOL Final Fantasy.

Not really considering other reviews.

You need to remove the fansites and the paid for review.

#29 Posted by finalfantasy94 (26160 posts) -

@shawn30 said:

Square has fallen so hard, so fast its damn near unbelievable. An entire trilogy of shit. Wow...

Its a trilogy of shit depending on who you are. I enjoyed 13 and 13-2.

#30 Edited by Shinobishyguy (22314 posts) -

Looks like bravely default is a better final fantasy than final fantasy.

#31 Posted by finalfantasy94 (26160 posts) -

@LJS9502_basic said:

@speedfreak48t5p said:

Bad game confirmed. LOL Final Fantasy.

Not really considering other reviews.

You need to remove the fansites and the paid for review.

let me guess all the positive ones?

#32 Edited by jhonMalcovich (4343 posts) -

I am not surprised. IGN review sounded pretty harsh and I was surprsided when the IGN's reviewer gave it a 7 in the end. So I immediately knew that GS will destroy it. Besides both reviewer mentioned weak story telling, and it's an automatic deal breaker for me in the games like Final Fantasy.

#33 Posted by LJS9502_basic (149475 posts) -

@LJS9502_basic said:

@speedfreak48t5p said:

Bad game confirmed. LOL Final Fantasy.

Not really considering other reviews.

You need to remove the fansites and the paid for review.

LOL......wasn't using those. GS is an outlier review site. For the most parts it's reviews are off from other review sites. So add a couple points and you get in the ball park with what the score should be. FF games aren't going to be everyone's game du jour.....but 5? That score should belong to a game that's poorly made. I'd say the 7s I've seen are more in line with the game.

#34 Edited by TheGuardian03 (21242 posts) -

8 on Eurigamer and 7.5 on destructoid, pretty good i'd say. I will be getting it later this month, will be busy with Bravely Defult and W101.

http://www.eurogamer.net/articles/2014-02-11-lightning-returns-final-fantasy-13-review

http://www.destructoid.com/review-lightning-returns-final-fantasy-270350.phtml

#35 Posted by Bigboi500 (28804 posts) -

@shawn30 said:

Square has fallen so hard, so fast its damn near unbelievable. An entire trilogy of shit. Wow...

Bravely Default says "Hi".

#36 Edited by Gue1 (9116 posts) -

I hate to tell you I bought my PS3 for XIII, at least I didn't end up buying a single FF game last gen. ;( Here is hoping XV turns out fine, otherwise I know I'm one game closer to XVI.

yeah, after XV-2 and XV-3 that's it. ;)

#37 Edited by Crossel777 (5593 posts) -

3 shitty games in a row in the span of 4 years. Final Fantasy name is in shambles.. Forgive me if I'm not jumping for joy over FFXV.

#39 Posted by Crossel777 (5593 posts) -

@shawn30 said:

Square has fallen so hard, so fast its damn near unbelievable. An entire trilogy of shit. Wow...

Bravely Default says "Hi".

Not sure why that game gets so much praise. Sure it's very old school in it's design but it's about on par with Final Fantasy 1 in terms of story and characters. Not to mention is super grindy. It's no Final Fantasy VI, VII, VIII or XI, that's for damn sure.

#40 Edited by Heil68 (42619 posts) -

Was never going to buy it after trying 13.

#41 Edited by Bigboi500 (28804 posts) -

@Bigboi500 said:

@shawn30 said:

Square has fallen so hard, so fast its damn near unbelievable. An entire trilogy of shit. Wow...

Bravely Default says "Hi".

Not sure why that game gets so much praise. Sure it's very old school in it's design but it's about on par with Final Fantasy 1 in terms of story and characters. Not to mention is super grindy. It's no Final Fantasy VI, VII, VIII or XI, that's for damn sure.

It's the battle system. Light years better than any other FF game ever, turn-based at least. FFXII leads the pack in that department.

#42 Edited by yokofox33 (28925 posts) -

LMAO

I won't even support this garbage for 20 bucks anymore. Kill this series and get FXV out as soon as possible without compromising gameplay/story.

#43 Edited by Lulu_Lulu (8591 posts) -

Just can't catch a break. So whos looking foward to Final Agony XV ?

#44 Edited by Jakandsigz (4512 posts) -

3 shitty games in a row in the span of 4 years. Final Fantasy name is in shambles.. Forgive me if I'm not jumping for joy over FFXV.

You forgot 14 and those 3 CC games.

#45 Edited by R4gn4r0k (16043 posts) -

FfXIII was a waste of time and they should've moved on after one not constructed this daft trilogy. There really is nothing to it.

What a weird Trilogy. You would think a trilogy would be called something simple like 1, 2 and 3. But this one is called 7, 7-2 and Lightning Returns: 7

General rule of thumb regarding GS and JRPGs: If the score is under a 8.0, add 2 points for accuracy. Therefor, Lightning Returns 5.0 + 2.0 = 7.0 game.

I thought it was subtract 2 points :s

#46 Posted by finalstar2007 (24860 posts) -

Was going to get this game today but in last second my brother decided to buy the game so i'll let him buy it, play it then i'll get his copy and by this way i'll save myself $60 to get Tales of Symphonia collection lol

cant wait to play it though!

#47 Posted by PurpleMan5000 (6595 posts) -

This game really doesn't look that bad, but I sort of feel like I would want to play through XIII and XIII-2 before playing this, so I will probably never play it.

#48 Edited by Bigboi500 (28804 posts) -

@R4gn4r0k said:

@Bigboi500 said:

General rule of thumb regarding GS and JRPGs: If the score is under a 8.0, add 2 points for accuracy. Therefor, Lightning Returns 5.0 + 2.0 = 7.0 game.

I thought it was subtract 2 points :s

No, you do that for GS reviewed PC games, and annual shooter bro games. :P

#49 Edited by ConanTheStoner (4463 posts) -

@DocSanchez said:

FfXIII was a waste of time and they should've moved on after one not constructed this daft trilogy. There really is nothing to it.

Stubborn ass SE. Years before FFXIII even released they were hell bent on shoving this "Fabula Nova Crystallis" bullshit down our throats. Instead of releasing a game, observing the reception and then deciding where to go from there, they just assumed that they had some brilliant universe that everyone would love.

Kind of funny when you think about it. All the well received FFs that they released in the past as well as other strong RPGs under their belt and they do little to nothing to expand on them. Which would be fine... but then they turn around milk the worst received game in the series to date.

It's like they think if they just keep pushing it on us we'll learn to love these pos characters and this nonsense universe.

#50 Edited by Jynxzor (9280 posts) -

Eh I'll probably pick it up and enjoy it when it makes its eventual port to PS4, hell if I'm hooking my PS3 back up for anything other than Persona 5.