Dean talks with MS about bringing DayZ to Xbox*

This topic is locked from further discussion.

#1 Edited by Jakandsigz (4512 posts) -

http://www.play.tm/news/90559003/dean-hall-talked-extensively-with-microsoft-about-dayz-on-next-gen-consoles/

Could Day Z come to, Xbox One? (or the equally popular the War Z?)

*One

Dean 'Rocket' Hall, the man behind the phenomenally successful zombie survival game DayZ has been talking a little bit about the possibility of bringing the full game to next-gen consoles.

Hall revealed that he has had extensive discussions about bringing the game to the Xbox One although he has not had the chance to find out more about the possibilities for a PS4 version as yet.

"We'd certainly consider release on any feasible platform with a realistic publishing model,” he began. “It seems like currently both of the next-gen consoles should provide an environment we can develop inside. I personally feel the new consoles have yet to prove themselves able to rival the PC experience, however I feel there is the potential from both."

"I've not personally had the opportunity to view the full details of the PS4 whereas I have had the opportunity to talk extensively with Microsoft,” Hall continued. “The next-gen consoles show very exciting promise. I'm hopeful that they can deliver on that. Am important part of that, from my perspective, is encouraging and supporting third-party creative development to bring the 'edginess' of PC creative development into the console. I think if the role of Kinect/voice expands to where it is desired it could do some awesome things. I just think it's too early to say at this point."

A next-gen console version of DayZ would certainly be an exciting prospect and Kinect functionality could open up some interesting features that aren't necessarily available to all on the PC. Which platform would you most like to see DayZ arrive on?

This could be good if they make some of the features built from the ground up. Day Z is a popular title and it's ex-named rival the War Z is also popular. It would be interesting to see both, or more primarily, the Day Z, on consoles and how well they would work.

Dean did say he talked "extensively" with Microsoft. Take that as you will.

#2 Edited by lundy86_4 (43514 posts) -

Jeez, 5 threads today.

#3 Posted by millerlight89 (18547 posts) -

It would have to be way more polished. It would cost him a fortune to keep updating it on the xbox.

#4 Edited by seanmcloughlin (38216 posts) -

@millerlight89 said:

It would have to be way more polished. It would cost him a fortune to keep updating it on the xbox.

You practically said exactly what I was going to. Maybe you're not so bad after all :P

But yeah the game has a seriously long way to go on PC yet let alone other platforms as it's still in early access alpha. Unless MS have changed their pricing on patches ($10,000 was it per patch?) then I can't see it happening any time soon, or at least in any sort of polished format.

#5 Edited by lundy86_4 (43514 posts) -

@seanmcloughlin said:

You practically said exactly what I was going to. Maybe you're not so bad after all :P

But yeah the game has a seriously long way to go on PC yet let alone other platforms as it's still in early access alpha. Unless MS have changed their pricing on patches ($10,000 was it per patch?) then I can't see it happening any time soon, or at least in any sort of polished format.

I don't remember the pricing, but it was expensive. Though, they did stop charging IIRC. This could be different for the X1.

#6 Edited by misterpmedia (3468 posts) -

I've watched people play this and literally nothing happens in it lol.

#7 Posted by Jakandsigz (4512 posts) -

@seanmcloughlin said:

@millerlight89 said:

It would have to be way more polished. It would cost him a fortune to keep updating it on the xbox.

You practically said exactly what I was going to. Maybe you're not so bad after all :P

But yeah the game has a seriously long way to go on PC yet let alone other platforms as it's still in early access alpha. Unless MS have changed their pricing on patches ($10,000 was it per patch?) then I can't see it happening any time soon, or at least in any sort of polished format.

I don't think it applies to the Xbox*

*one.

#8 Posted by Heil68 (45080 posts) -

I dont think that many people would care enough to get it.

#9 Edited by Solid_Max13 (3548 posts) -

Isn;t the game still in alpha? And knowing MS they'll probably charge 60 bucks for it even though it's like 35 on Steam.

#10 Edited by pelvist (4852 posts) -

The War Z is equally popular? XD ...so popular that people dont know it isnt even called The WarZ any more. The WarZ (Infestation ...something or another) is a farce attempt at cashing in on DayZ success, It would likely be very successful on consoles.

DayZ on the other hand will probably be too complicated for the majority of console gamers to consider it fun, especially with what the creator has planned for it. Growing your own crops, pet dogs, crafting weapons such as bow and arrows and spears, (clan) tatoos/logos because their will never be a group system to tell your friends from foes, tamable and rideable horses and even alchemy labs for manufacturing your own viruses or cures are all ideas that the creator of DayZ wants in the finished game. The closest youll get to this idea of DayZ on consoles is Minecraft.

#11 Posted by Riverwolf007 (23832 posts) -

i hate these survival games where there is literally zero content other than people griefing each other.

rust suffers from the exact same problem.

maybe one day these titles will get some substance and i will finally be interested in them.

maybe some objectives or a quest hub or something... anything other than scavenging for shyt and other people stealing it as 100% of the game.

#12 Posted by Mr-Powers (363 posts) -

@Riverwolf007 said:

i hate these survival games where there is literally zero content other than people griefing each other.

rust suffers from the exact same problem.

maybe one day these titles will get some substance and i will finally be interested in them.

maybe some objectives or a quest hub or something... anything other than scavenging for shyt and other people stealing it as 100% of the game.

I agree. Some people falsely believe that adding useless shit makes the game more "complex" instead of having proper missions or story or game design. These mods are role playing for people for bored people who obsess with shows like walking dead. The makers spend more time promising more shit that probably won't be added for years than they do fixing the countless bugs.

I don't think they fit well on console because of higher standards from console makers and players.

#13 Posted by Jakandsigz (4512 posts) -

@mr-powers said:

@Riverwolf007 said:

i hate these survival games where there is literally zero content other than people griefing each other.

rust suffers from the exact same problem.

maybe one day these titles will get some substance and i will finally be interested in them.

maybe some objectives or a quest hub or something... anything other than scavenging for shyt and other people stealing it as 100% of the game.

I agree. Some people falsely believe that adding useless shit makes the game more "complex" instead of having proper missions or story or game design. These mods are role playing for people for bored people who obsess with shows like walking dead. The makers spend more time promising more shit that probably won't be added for years than they do fixing the countless bugs.

I don't think they fit well on console because of higher standards from console makers and players.

Higher standards?

#14 Posted by GrenadeLauncher (5077 posts) -

Another theoretical game that won't be out for a long time. Xbone is on a roll.

#15 Edited by billing (633 posts) -

@misterpmedia said:

I've watched people play this and literally nothing happens in it lol.

Prob because your friend sucks.

#16 Posted by misterpmedia (3468 posts) -

@billing said:

@misterpmedia said:

I've watched people play this and literally nothing happens in it lol.

Prob because your friend sucks.

nope, seriously you can play the game all day and nothing happens. Maybe you find something in a house. "Gameplay".

#17 Posted by Cheleman (7707 posts) -

If the console can't even handle an ugly ass game such as titanflop how is it going to handle dayz? lol

microsoft pls...

#18 Edited by Consternated (496 posts) -

Nothing running on a Bohemia Interactive engine (RV3 or RV4) is going to run on those laptop APUs without some serious compromise.

#19 Edited by silversix_ (14779 posts) -

DayZ: 720p Edition.

#20 Edited by Consternated (496 posts) -
@silversix_ said:

DayZ: 720p Edition.

Even that would be an upscale.

#21 Posted by WilliamRLBaker (28421 posts) -

@seanmcloughlin said:

@millerlight89 said:

It would have to be way more polished. It would cost him a fortune to keep updating it on the xbox.

You practically said exactly what I was going to. Maybe you're not so bad after all :P

But yeah the game has a seriously long way to go on PC yet let alone other platforms as it's still in early access alpha. Unless MS have changed their pricing on patches ($10,000 was it per patch?) then I can't see it happening any time soon, or at least in any sort of polished format.

nice misinformation spreading when the both of you know the answer to it.

#22 Posted by FoxbatAlpha (7403 posts) -

This would be a major win as the survival genre could be as big as the FPS.

Updates wouldn't affect the game as much as you think. Look at Minecraft. Its updates always ran behind the PC version.

I'm all for it.

#23 Edited by billing (633 posts) -

@misterpmedia said:

@billing said:

@misterpmedia said:

I've watched people play this and literally nothing happens in it lol.

Prob because your friend sucks.

nope, seriously you can play the game all day and nothing happens. Maybe you find something in a house. "Gameplay".

No,

You B-line to the nearest Military base. There you will find everything you need to survive including weapons.

so yeah, your friends just sucks...

#24 Posted by misterpmedia (3468 posts) -

@billing said:

@misterpmedia said:

@billing said:

@misterpmedia said:

I've watched people play this and literally nothing happens in it lol.

Prob because your friend sucks.

nope, seriously you can play the game all day and nothing happens. Maybe you find something in a house. "Gameplay".

No,

You B-line to the nearest Military base. There you will find everything you need to survive including weapons.

so yeah, your friends just sucks...

Great, you b-line tothe nearest military base to get weapons to shoot....what? Nothing happens, face it.

#25 Posted by StrongBlackVine (8418 posts) -

Day Z is a turd right now. Let PC beta test it for another year or two.

#26 Posted by EZs (1355 posts) -

Dean you're making a mistake! you should have talked to Sony first.

#27 Posted by Midnightshade29 (5336 posts) -

@Riverwolf007 said:

i hate these survival games where there is literally zero content other than people griefing each other.

rust suffers from the exact same problem.

maybe one day these titles will get some substance and i will finally be interested in them.

maybe some objectives or a quest hub or something... anything other than scavenging for shyt and other people stealing it as 100% of the game.

I agree whole-heartingly. I felt that way with rust too. 7 days to die is a little better, but its not finished yet. Project Zombioid the same, again not finished. I don't know what keeps these people from hiring a team after raking in the dough from early adopters.

Dead Island was perfect for me because it had goals and an rpg system. I felt good exploring and finding better equipment and gear that i could combine to make even more interesting stuff. I would take that over day z anyday. I don't play games to greif people. I play to have fun or escape the real world for a little bit..

#28 Edited by Midnightshade29 (5336 posts) -

@Jakandsigz:

Lol, at him talking about kinect and voice control... I see he did talk to M$ as why else would he talk about this, unless they were pushing for it. That crap has no place in a game like this (or any hardcore game for that matter).

#29 Edited by billing (633 posts) -

@misterpmedia: @misterpmedia:

@misterpmedia said:

@billing said:

@misterpmedia said:

@billing said:

@misterpmedia said:

I've watched people play this and literally nothing happens in it lol.

Prob because your friend sucks.

nope, seriously you can play the game all day and nothing happens. Maybe you find something in a house. "Gameplay".

No,

You B-line to the nearest Military base. There you will find everything you need to survive including weapons.

so yeah, your friends just sucks...

Great, you b-line tothe nearest military base to get weapons to shoot....what? Nothing happens, face it.

Shoot the hordes of players that are also there? You prob get kill very fast since you show very little knowledge of this game.

Suck more noob!

I actually go into a server with zero players or just a very few, but still some how run into them.

PvP is not the problem of this game, its actually the people who avoid it by server hopping/logging and gearing up. That is the current issue.

You my friend, know jack shit.

#30 Posted by misterpmedia (3468 posts) -

@billing said:

@misterpmedia: @misterpmedia:

@misterpmedia said:

@billing said:

@misterpmedia said:

@billing said:

@misterpmedia said:

I've watched people play this and literally nothing happens in it lol.

Prob because your friend sucks.

nope, seriously you can play the game all day and nothing happens. Maybe you find something in a house. "Gameplay".

No,

You B-line to the nearest Military base. There you will find everything you need to survive including weapons.

so yeah, your friends just sucks...

Great, you b-line tothe nearest military base to get weapons to shoot....what? Nothing happens, face it.

Shoot the hordes of players that are also there? You prob get kill very fast since you show very little knowledge of this game.

Suck more noob!

I actually go into a server with zero players or just a very few, but still some how run into them.

PvP is not the problem of this game, its actually the people who avoid it by server hopping/logging and gearing up. That is the current issue.

You my friend, know jack shit.

you can type what ever smack you want, son. Does not change the fact the majority of the game nothing happens. Sorry mate.