Cliffy B embraces the Master Race - "where the community is"

  • 67 results
  • 1
  • 2

This topic is locked from further discussion.

#1 Posted by seanmcloughlin (38110 posts) -

In a new interview, Cliffy B has talked about his future in games development. He has said stuff like "I will never make a disc based game ever again" but also that he is shifting more towards PC development because "that's where the community is"

"Your game is as good as how many YouTube videos it can yield," Bleszinski says. "My wife and I are totally hooked on Rust right now. There are two lessons people have not learned from Minecraft: Get the game out there and build it. Some kid will put out a video. Players will teach each other.

Starting his own studio is the direction in which he's leaning, and he wants to benefit from a modern online environment that allows development teams to have closer relationships with their players and welcome them into the iterative process.

"PC is where I'm going to wind up. That's where the community is," he says. "The trend will always be the core. If I start a studio, I want a community manager there day one. I want weekly video or podcasts; I want task lists available on the subreddit. When my wife and I play Rust, before we play, we check the subreddit.

Seems like Cliffy has seen the light that the master race perpetuates and is forever changed. Welcome Cliffy, we embrace you back

GAF Link

Source

#2 Edited by IamAdorable (381 posts) -

I wonder how his restaurant business is doing.

#3 Edited by Sushiglutton (5164 posts) -

He describes pretty much the exact kind of gaming I have no interest in.

Just replayed Bulletstorm and that on the other hand is the stuff I love :)!

#4 Edited by GamingGod999 (2890 posts) -

Oh noes! Was really anticipating for that Bulletstorm sequel!

/sarcasm

#5 Posted by bforrester420 (960 posts) -

Cliffy B is the Dane Cook of gaming. And no, that isn't a compliment.

#6 Edited by Desmonic (12322 posts) -

Yay!!....Wait, wut? Damnit TC, that is not the Master Race!

There is only one TRUE Master Race™!!

#7 Edited by Heil68 (42439 posts) -

Yeah, like how he helped fuck UT over? I'm skeptical aat best at his "love" for PC gaming.

#8 Posted by R4gn4r0k (15847 posts) -

He describes pretty much the exact kind of gaming I have no interest in.

Just replayed Bulletstorm and that on the other hand is the stuff I love :)!

Yup, I loved Bulletstom as well. I just love FPS that make the shooting and everything around it as much fun as possible. I also found that in COJ: Gunslinger and Shadow Warrior, so check those out as well ;)

Shame there will be never be a Bulletstorm 2.

#9 Posted by R4gn4r0k (15847 posts) -

@Heil68 said:

Yeah, like how he helped fuck UT over? I'm skeptical aat best at his "love" for PC gaming.

Or how about not bringing Gears of War 2, 3 and Judgment over to PC ?

Or how about wanting to charge PC gamers for the online in Gears of War 1 ?

Yup, he sure looooooooves PC gamers XD

#10 Posted by Gargus (2147 posts) -

Anything that comes from a guy who on a bonus disc for his game has him talking about breaking up with his girlfriend and then showing him making out with her in a booth in a crowded bar is not someone I give even the smallest of shits about.

All he does is run his mouth saying a lot of words but not actually saying anything. He has the mentality of a man still stuck in his college freshman fratboy days. Or a guy who plays in a shitty local band to crowds of 5 on Tuesday nights in some crap bar yet in his head thinks he is a giant mega giant metal master that plays to arenas of millions allover the world.

Short of it: He is a pretentious douche that is incredibly full of himself for no real reason. His big claim to fame was saying "Fuck yeah dudes lets put a chainsaw on a machine gun!" and then chugged his redbull.

#11 Posted by blue_hazy_basic (27074 posts) -

@Desmonic said:

Yay!!....Wait, wut? Damnit TC, that is not the Master Race!

There is only one TRUE Master Race™!!

*looks @spoiler* BWAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
can't breathe ....

BWAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

and as for Cliffy B he's a tool of the highest order.

Cliffy B is the Dane Cook of gaming. And no, that isn't a compliment.

perfect.

#12 Posted by ninjapirate2000 (2873 posts) -

Didn't that idiot accuse the master race of being pirates at one point?

#13 Edited by Wasdie (49232 posts) -

I'll believe it when I see it. Guy talks a big game but his past actions speak much louder.

#14 Posted by Desmonic (12322 posts) -

@Desmonic said:

Yay!!....Wait, wut? Damnit TC, that is not the Master Race!

There is only one TRUE Master Race™!!

*spoiler*

*looks @spoiler* BWAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

can't breathe ....

BWAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

and as for Cliffy B he's a tool of the highest order.

Y u Jelly brah? :P There is no denying the truth! XD

#15 Posted by ReadingRainbow4 (12629 posts) -

I remember when this guy proclaimed the death of pc gaming because Gears sold so poorly on pc, lol.

#16 Posted by clyde46 (43232 posts) -
@Gargus said:

Anything that comes from a guy who on a bonus disc for his game has him talking about breaking up with his girlfriend and then showing him making out with her in a booth in a crowded bar is not someone I give even the smallest of shits about.

All he does is run his mouth saying a lot of words but not actually saying anything. He has the mentality of a man still stuck in his college freshman fratboy days. Or a guy who plays in a shitty local band to crowds of 5 on Tuesday nights in some crap bar yet in his head thinks he is a giant mega giant metal master that plays to arenas of millions allover the world.

Short of it: He is a pretentious douche that is incredibly full of himself for no real reason. His big claim to fame was saying "Fuck yeah dudes lets put a chainsaw on a machine gun!" and then chugged his redbull.

Zing!

#17 Posted by seanmcloughlin (38110 posts) -

@Gargus said:

Anything that comes from a guy who on a bonus disc for his game has him talking about breaking up with his girlfriend and then showing him making out with her in a booth in a crowded bar is not someone I give even the smallest of shits about.

All he does is run his mouth saying a lot of words but not actually saying anything. He has the mentality of a man still stuck in his college freshman fratboy days. Or a guy who plays in a shitty local band to crowds of 5 on Tuesday nights in some crap bar yet in his head thinks he is a giant mega giant metal master that plays to arenas of millions allover the world.

Short of it: He is a pretentious douche that is incredibly full of himself for no real reason. His big claim to fame was saying "Fuck yeah dudes lets put a chainsaw on a machine gun!" and then chugged his redbull.

haha wow. gargus I think this is the first time I agree with you :P

#18 Posted by blue_hazy_basic (27074 posts) -
#19 Posted by seanmcloughlin (38110 posts) -
#20 Edited by uninspiredcup (6478 posts) -

My pc gamer chumlings, you seem to have a very short memory span. This was the fellow who smiled smugly and nodded his head to being a console developer after promptly abandoning the platform to make Xbox children title. Please have some dignity, the man betrayeth the platform. A very good video (which I will attempt to find in order to educate you).

#21 Edited by blue_hazy_basic (27074 posts) -
#22 Edited by blue_hazy_basic (27074 posts) -

@uninspiredcup said:

My pc gamer chumlings, you seem to have a very short memory span. This was the fellow who smiled smugly and nodded his head to being a console developer after promptly abandoning the platform to make Xbox children title. Please have some dignity, the man betrayeth the platform. A very good video (which I will attempt to find in order to educate you).

I really don't think any PC gamer has forgotten or forgiven :P

Cliffy Bro belongs on consoles.

#23 Edited by uninspiredcup (6478 posts) -
#24 Posted by ReadingRainbow4 (12629 posts) -

He's also reddit scum, that just can't be forgiven.

#25 Edited by Desmonic (12322 posts) -

@blue_hazy_basic said:

@Desmonic said:

Y u Jelly brah? :P There is no denying the truth! XD

handheld gaming gets the girls lolz master race indeed

As I said before and I'll say again. "Vita master race" is the equivalent of saying "Homeless master race"

Sooo much Jelly :P You wish you were homeless enough to get a Vita!

---

Also, the heck is that thread? lol

#26 Posted by Sushiglutton (5164 posts) -
@R4gn4r0k said:

@Sushiglutton said:

He describes pretty much the exact kind of gaming I have no interest in.

Just replayed Bulletstorm and that on the other hand is the stuff I love :)!

Yup, I loved Bulletstom as well. I just love FPS that make the shooting and everything around it as much fun as possible. I also found that in COJ: Gunslinger and Shadow Warrior, so check those out as well ;)

Shame there will be never be a Bulletstorm 2.

COJ:G is amazing as well, really fun arcademode :). Haven't played Shadow Warrior yet, think I'll wait for a pricedrop, but I'm looking forward to it.

Bulletstorm is one of the most interactive actionshooters ever. There so many fun things you can do. It's a true shame there won't be a sequel as I feel they could have nailed it in a second attempt.

#27 Edited by PrincessGomez92 (3195 posts) -

Don't leave me. I love you.

#28 Posted by heretrix (37226 posts) -

Hey, even a jackass gets it right every now and then.

#29 Posted by Zaibach (13404 posts) -

A match made in heaven, you lot deserve each other.

#30 Posted by blue_hazy_basic (27074 posts) -

@Zaibach: Off topic have you seen True Detective? If not I promise there are a few scenes you will enjoy!

#31 Edited by ominous_titan (440 posts) -

hes a total chode hermits rejoice

#32 Edited by Zaibach (13404 posts) -

@Zaibach: Off topic have you seen True Detective? If not I promise there are a few scenes you will enjoy!

lol you're not the first to say that and am sure you wont be the last.;

she does have a spectacular pair if I do say so myself :P

shame she has to do that to get recognition...

#33 Edited by seanmcloughlin (38110 posts) -

@Desmonic said:
@seanmcloughlin said:

@blue_hazy_basic said:

@Desmonic said:

Y u Jelly brah? :P There is no denying the truth! XD

handheld gaming gets the girls lolz master race indeed

As I said before and I'll say again. "Vita master race" is the equivalent of saying "Homeless master race"

Sooo much Jelly :P You wish you were homeless enough to get a Vita!

---

Also, the heck is that thread? lol

I have a Vita and a 3DS, come at me brah

#34 Edited by Cyberdot (3510 posts) -

But bu buut bu buu PC gaming is dying!

#35 Edited by Desmonic (12322 posts) -

@Desmonic said:
@seanmcloughlin said:

@blue_hazy_basic said:

@Desmonic said:

Y u Jelly brah? :P There is no denying the truth! XD

handheld gaming gets the girls lolz master race indeed

As I said before and I'll say again. "Vita master race" is the equivalent of saying "Homeless master race"

Sooo much Jelly :P You wish you were homeless enough to get a Vita!

---

Also, the heck is that thread? lol

I have a Vita and a 3DS, come at me brah

Nah brah, if you have a Vita you are already a part of the TRUE Master Race™ brethren! :P

As for the nay-sayers, can you do this on your non-Master Race hardware? #DealWithIt!

#36 Posted by glez13 (8482 posts) -

This guy is flip-flopping like a master.

#37 Edited by blue_hazy_basic (27074 posts) -
#38 Posted by Desmonic (12322 posts) -

@blue_hazy_basic: An unfortunate side effect of being a Master Race is that you have to accept everyone :P

#39 Posted by R4gn4r0k (15847 posts) -

COJ:G is amazing as well, really fun arcademode :). Haven't played Shadow Warrior yet, think I'll wait for a pricedrop, but I'm looking forward to it.

Bulletstorm is one of the most interactive actionshooters ever. There so many fun things you can do. It's a true shame there won't be a sequel as I feel they could have nailed it in a second attempt.

Yes, there are a lot of things they could've done with a sequel. And eventhough I don't think it sold that bad, it just didn't sell good enough.

Shadow Warrior will surely be on sale in the next Steam sales. Or if you want it on consoles, it should be coming to XBone and PS4 soon. If you liked COJ:G and Bulletstorm I know you'll love Shadow Warrior :)

#40 Edited by Jankarcop (8748 posts) -

@Zaibach said:

A match made in heaven, you lot deserve each other.

girl in your sig is worthless in everything except true detective nude scenes

#41 Edited by kalipekona (2296 posts) -

@Gargus said:

Anything that comes from a guy who on a bonus disc for his game has him talking about breaking up with his girlfriend and then showing him making out with her in a booth in a crowded bar is not someone I give even the smallest of shits about.

All he does is run his mouth saying a lot of words but not actually saying anything. He has the mentality of a man still stuck in his college freshman fratboy days. Or a guy who plays in a shitty local band to crowds of 5 on Tuesday nights in some crap bar yet in his head thinks he is a giant mega giant metal master that plays to arenas of millions allover the world.

Short of it: He is a pretentious douche that is incredibly full of himself for no real reason. His big claim to fame was saying "Fuck yeah dudes lets put a chainsaw on a machine gun!" and then chugged his redbull.

I don't see any of that at all. He seems like an intelligent, down-to-earth guy to me.

#42 Posted by R4gn4r0k (15847 posts) -

@Gargus said:

Anything that comes from a guy who on a bonus disc for his game has him talking about breaking up with his girlfriend and then showing him making out with her in a booth in a crowded bar is not someone I give even the smallest of shits about.

All he does is run his mouth saying a lot of words but not actually saying anything. He has the mentality of a man still stuck in his college freshman fratboy days. Or a guy who plays in a shitty local band to crowds of 5 on Tuesday nights in some crap bar yet in his head thinks he is a giant mega giant metal master that plays to arenas of millions allover the world.

Short of it: He is a pretentious douche that is incredibly full of himself for no real reason. His big claim to fame was saying "Fuck yeah dudes lets put a chainsaw on a machine gun!" and then chugged his redbull.

That is the most brilliant thing I read today.

#43 Posted by Ballroompirate (21415 posts) -

So this basically means Herms get a half assed dev?

#44 Posted by jg4xchamp (46523 posts) -

@Zaibach: Off topic have you seen True Detective? If not I promise there are a few scenes you will enjoy!

Good fucking show.

#45 Posted by Mr_BillGates (3186 posts) -

Thank god he's taking his crappy work to PC gaming.

#46 Posted by MlauTheDaft (2963 posts) -

@Gargus said:

Anything that comes from a guy who on a bonus disc for his game has him talking about breaking up with his girlfriend and then showing him making out with her in a booth in a crowded bar is not someone I give even the smallest of shits about.

All he does is run his mouth saying a lot of words but not actually saying anything. He has the mentality of a man still stuck in his college freshman fratboy days. Or a guy who plays in a shitty local band to crowds of 5 on Tuesday nights in some crap bar yet in his head thinks he is a giant mega giant metal master that plays to arenas of millions allover the world.

Short of it: He is a pretentious douche that is incredibly full of himself for no real reason. His big claim to fame was saying "Fuck yeah dudes lets put a chainsaw on a machine gun!" and then chugged his redbull.

Wait, what? really?

Regardless, I'm sorry Cliffy. Noone here has a hole for you to fill.

#47 Posted by treedoor (7478 posts) -

I have always loved Cliffy

#48 Posted by Arach666 (23014 posts) -

Even an idiot is right from time to time.

#49 Posted by Shielder7 (4383 posts) -

Dear Cliffy B:

Don't let the door hit you in the a$$ on the way out. You will not be missed even though you'll probably walk right back in. Even tho no one wants you to.

#50 Posted by Shielder7 (4383 posts) -

Didn't that idiot accuse the master race of being pirates at one point?

Yep.

Thank god he's taking his crappy work to PC gaming.

Consoles throw away trash is all PCs have left.