Biggest WTF moments in games!

  • 85 results
  • 1
  • 2
#1 Edited by shawn30 (4367 posts) -

So I was talking to a old friend last night and we the topic came up of the most crazy, unexpected, cool or just plain bad moments we've seen in games. This came up cause we've been pals for over 20 years and we both recalled X-men for the Sega Genesis. We got to the second to last level of this game and neither of us could figure out how to "reset the computer" to get to the last level. When you beat the boss Mojo a timer starts counting down and they tell you to "reset the computer". It was crazy how we just couldn't find a way to do it, and tried for a little over a week. We searched for secret pathways or trying not to beat mojo or anything we could think of until a non-gaming pal saw us playing the level and just went up to the Genesis and pressed reset on it. We both screamed at him to stop!!!, but When that Matrix like screen came down we went f'ing nuts. We wanted to throw the Genesis out the damn window cause we'd been so frustrated. We couldn't believe it was that damn simple and it blew our minds.

That game was one of my biggest WTF moments. How about you guys?

#2 Edited by Blabadon (29201 posts) -

The rock in Uncharted 2

#3 Posted by Bread_or_Decide (19309 posts) -

Simon's Quest. Kneeling against the wall to continue the game. There was no clue you had to do this to continue. I always got stuck there and then quit the game.

Loading Video...

#4 Posted by Blabadon (29201 posts) -

Oh, the reveal of Zero in both 999 and Virtue's Last Reward. Both are classic.

#5 Edited by freedomfreak (44954 posts) -

Inversion's plot twist was pretty rad.

Yes, it was rad.

#6 Edited by lbjkurono23 (12544 posts) -

@Blabadon said:

The rock in Uncharted 2

The rock appeared in Uncharted 2?

#7 Posted by SolidGame_basic (19762 posts) -

That moment when I was 13 years old and was trying to crack the code that would make Lara Croft naked in the original Tomb Raider and in turns out she has a penis!

#8 Edited by shawn30 (4367 posts) -

Also have to add Phantasy Star 1, making that damn cat eat the nuts so it could mutate into a huge flying cat-beast and fly you to the castle in the sky. I threw the controller at the wall numerous times, lol. You eventually had to traverse a multi-level dungeon by going to its lowest level first, and then finding at alternate route back to the top and an outside area. I wanted to slam my fist into a wall :)

#9 Edited by Animal-Mother (27172 posts) -

To me at least when I was really getting into gaming when gen 7 started ( been gaming a looooooooooong time, but when gen 7 started I could finally afford all my own stuff).

What has stuck out to me is When Atlas was really fontaine
Nuke Scene Modern Warfare
Silent hill 2 the whole time his wife was dead and it was a manifestation of his guilt.
Enslaved Odyssey to the west ending
Assassins Creed 2 The temple
Vanquish Everything going on
Condemned The whole mall
Infamous Kessler is Cole

#10 Posted by Jshoelace (471 posts) -

I cant really remember many but the ones that stand out are...

MGS2 - playing as Raiden

God Hand - These guys

Loading Video...

Demons souls - playing as a boss

MGS4 - the Shadow Moses dream

#11 Edited by Blabadon (29201 posts) -

@lbjkurono23: When that rock's silhouette takes up half the screen in the ice caves.

#12 Posted by lbjkurono23 (12544 posts) -

@Blabadon said:

@lbjkurono23: When that rock's silhouette takes up half the screen in the ice caves.

Having a hard time remembering. Sorry.

#13 Edited by XboxDone74 (2116 posts) -

Hmm...probably one of the biggest, I remember, is finding the developers credits hidden in the Atari 2600 game Adventure...during a time when credit was staight up prohibited.

The most current was in MGS Peacewalker....and those creepy ass side missions where you have to lure both Paz, and Kaz, into the love box with Big Boss.

That was too far, Kojima. Too far.

#14 Posted by Animal-Mother (27172 posts) -

@lbjkurono23 said:

@Blabadon said:

@lbjkurono23: When that rock's silhouette takes up half the screen in the ice caves.

Having a hard time remembering. Sorry.

When the guardians in the yeti masks show up for the first time.

#15 Posted by Vaasman (11868 posts) -

Play Antichamber. The whole game is an 8 hour long wtf moment. Also IWTBTG, but that's more of a flat out troll than a wtf moment.

#16 Edited by kuu2 (8162 posts) -

Any DMC story.

#17 Posted by Blabadon (29201 posts) -

@Animal-Mother: Spoiler

#18 Posted by tacoma1972 (197 posts) -

My mom beating me at combat for the Atari 2600

#19 Edited by Animal-Mother (27172 posts) -

@Blabadon said:

@Animal-Mother: Spoiler

Get with it blab. I don't care about your feelings anymore shits 5 years old this year.

#20 Posted by Blabadon (29201 posts) -

@Animal-Mother: Spoiler tags are easy to use, dumbass

#21 Posted by Animal-Mother (27172 posts) -

@Blabadon said:

@Animal-Mother: Spoiler tags are easy to use, dumbass

Cool story. It's 5 years old. I don't have to tip toe around for every little thing you can't get around to play let alone a half decade old game.

Spoiler did you know ET was an alien or is that too soon?

#Dealwithit.

#22 Posted by freedomfreak (44954 posts) -

Something about Will Ferrell saying that the situation escalated fast.

#23 Posted by shellcase86 (2078 posts) -

It's not necessarily "big." But the ending of Bioshock Infinite caught me off gaurd.

#24 Edited by bfmv2007 (291 posts) -

Can't believe no one has mentioned it.

Bioshock - Would You Kindly?

Also, I believe Mass Effect 3's "colorful" ending is in order for a huge WTF!

#25 Posted by Animal-Mother (27172 posts) -

@bfmv2007 said:

Can't believe no one has mentioned it.

Bioshock - Would You Kindly?

Also, I believe Mass Effect 3's "colorful" ending is in order for a huge WTF!

I kinda mentioned it with the whole atlas thing! But not to that extent!

#26 Posted by Blabadon (29201 posts) -

@Animal-Mother: You don't have to tip toe or is it that you're not intelligent enough to use spoiler tags?

#27 Posted by Lulu_Lulu (19319 posts) -

LMAO ! I had a simular experience ! But I can't say because its a Major Spoiler. All I'l say is it was at the very end of Portal 2 co-op campaign. The last puzzle was a reall WTF moment for me and my friend !

#28 Posted by Lulu_Lulu (19319 posts) -

Another Big WTF gaming moment was At the End of Bayonetta... Not just the very end but The Entire Epilogue was just Batshit Crazy.... Theres no Boss Fight that can Rival it in terms of Insanity !

#29 Edited by Animal-Mother (27172 posts) -

@Blabadon said:

@Animal-Mother: You don't have to tip toe or is it that you're not intelligent enough to use spoiler tags?

Cry moar, you basically came into a thread that's about spoilers crying about spoilers.Also Games that are older than a 2 years old let alone 5 are free market. Don't whine about it. And I don't care about spoiler tags if the games over a year or two old.

#30 Posted by Blabadon (29201 posts) -

@Animal-Mother: Thank you for your arbitrary bullshit. Get on Skype, I'll teach you how to use one.

Also, how many views left?

#31 Edited by Animal-Mother (27172 posts) -

@Blabadon said:

@Animal-Mother: Thank you for your arbitrary bullshit. Get on Skype, I'll teach you how to use one.

Also, how many views left?

AHAHAHAHAH Arbitrary please go cry me a river and call it denial FFS. Butthurt over spoilers from something that's more then a year old. Shit's hilarious.
Did you know Luke Skywalker is son to one of the villains in star wars? Shit too soon, 40 years isn't enough time in blabs world.

Also 405.

#32 Edited by Blabadon (29201 posts) -

@Animal-Mother: Oh dear Johnny, your incompetence is leading to quite a meltdown. Calm yourself and educate yourself.

May 18th right?

#33 Edited by Animal-Mother (27172 posts) -

@Blabadon said:

@Animal-Mother: Oh dear Johnny, your incompetence is leading to quite a meltdown. Calm yourself and educate yourself.

May 18th right?

I'm not the one who came into a spoiler thread crying about spoilers and meltdown? lol blab. You need to re-evaluate what a meltdown is buddy.Also yes may 18th.

Loading Video...

#34 Edited by shawn30 (4367 posts) -

@bfmv2007 said:

Can't believe no one has mentioned it.

Bioshock - Would You Kindly?

Also, I believe Mass Effect 3's "colorful" ending is in order for a huge WTF!

ME3 endings, all of them, are WTF moments IMHO in the worst way possible. And what sucks worse is I really enjoyed ME3 up until the end. Terrible endings!

#35 Posted by Animal-Mother (27172 posts) -
@shawn30 said:

@bfmv2007 said:

Can't believe no one has mentioned it.

Bioshock - Would You Kindly?

Also, I believe Mass Effect 3's "colorful" ending is in order for a huge WTF!

ME3 endings, all of them, are WTF moments IMHO in the worst way possible. And what sucks worse is I really enjoyed ME3 up until the end. Terrible endings!

I don't know if you went in with this perspective. But if you view the entirety of ME3 as an ending ( I know it feels like a cop-out to some) it's infinitely better.

The final decisions still suck. But seeing the whole game as an epilogue really helps.

#36 Posted by Renegade_Fury (17725 posts) -

I remember that X-Men reset thing. I got to that part so many times, but I never figured out what to do until I read up on it online many years later.

For me, I'm going to go with the final boss of SEGAGAGA:

Loading Video...

The whole game is wacky, but that final fight is... amazing, lol.

#37 Edited by Lulu_Lulu (19319 posts) -

"Would You Kindly" and "It was him all along" and "It was all a Dream" and other such moments in gaming aren't really WTF moments, they are more like OMG moments ! Mostly because they plot related and have no effect on the gameplay.

A real WTF moment is more like Surprize with out the Deception. Like the 1st Time Akuma from Street Fighter uses that Super Secret Special Move on you.

#38 Edited by Floppy_Jim (25834 posts) -

Noby Noby Boy

What the hell I don't even

#39 Posted by nini200 (10819 posts) -

Spawn: Into The Demon's Hand, Final Boss fight against Malebolgia.

It starts off on a ledge in Hell playing this super awesome metal music and you see this HUGE Malebolgia standing in flames in the background throwing everything and shooting beams at you. You fight hard to get to Malebolgia and when you finally get to it, you realize that it's actually defeated with one hit (No matter what you use, you can kill it with a rock you find on the stage in one hit)... You're left thinking... um... that was it?

Here's a video showing this battle:

Loading Video...

#40 Posted by Spartan070 (16388 posts) -

Samus was a girl, this was HUGE back in the day.

#41 Posted by Heil68 (48743 posts) -

Pretty much all of Joel's story line in TLOU and the people he came across.

#42 Posted by shawn30 (4367 posts) -

@Renegade_Fury said:

I remember that X-Men reset thing. I got to that part so many times, but I never figured out what to do until I read up on it online many years later.

For me, I'm going to go with the final boss of SEGAGAGA:

Loading Video...

The whole game is wacky, but that final fight is... amazing, lol.

That boss sums up the shooter bosses of the late 80's and 90's. They made you want to throw you controller at the wall and curse everything breathing. Crazy! Thanks for sharing.

#43 Edited by uninspiredcup (14026 posts) -

Loading Video...

#44 Edited by Lulu_Lulu (19319 posts) -

I just noticed. Theres not a whole lot of Game related WTF moments.

Now its just plot twists.... Not even good Plot Twists, the kind of plot twists that deliberate lie to you just for the sake of making it seem like a suprize when they finally reveal the truth ! And thats nothing Speciall. TV Shows do it all the time.

Crazy Sh!t like the stuff from old games are being dropped for the more narrative approach ! And who wants that ? Kicking god's ass in Bayonetta was miles better than "Would You Kindly"

#45 Edited by lostrib (44539 posts) -

Vagina Monster at the end of Borderlands

#46 Posted by Blabadon (29201 posts) -

@Animal-Mother: Thread is about spoilers... because spoiler tags exist moron.

Also I'm playing the original BioShock, how good is the twist?

#47 Posted by uninspiredcup (14026 posts) -

@Blabadon said:

@Animal-Mother: Thread is about spoilers... because spoiler tags exist moron.

Also I'm playing the original BioShock, how good is the twist?

It's System Shock 2 for children.

#48 Posted by Lulu_Lulu (19319 posts) -

The Cactus monster in Final Fantasy XIII.

I get into battle with it and 1st chance it gets it runs away... Ending the Battle.

But the real WTF moment is when Tornberrie makes his Debut.... During one of your red cieth stone mission you were suppose to kill a powerfull Cieth Monster, during the scary monster's entrance Tornberrie, a tiny green frog wearing a brown hoodie holding big ass butcher knife, shows up out of no where and Stabs the Behemoth in the leg... Killing it in a single blow and then proceeds to do the exact same thing to your party ! And I was so damn speechless and furious ! I mean.... What The F&$% ! ! !

#49 Posted by mbrockway (3550 posts) -

@Animal-Mother said:

@bfmv2007 said:

Can't believe no one has mentioned it.

Bioshock - Would You Kindly?

Also, I believe Mass Effect 3's "colorful" ending is in order for a huge WTF!

I kinda mentioned it with the whole atlas thing! But not to that extent!

In that same vein Deus Ex HR's endings. No answers, random babble about how Adam is always right, and how you played had no effect on what ending you got.

Seriously though, no one's mentioned Sif from Dark Souls?

#50 Posted by wiifan001 (18545 posts) -

ending of FEAR 2