PS4 exclusive The Order: 1886 getting new trailer tomorrow

Will we finally get to see the game in action?

by

Sony will release a new trailer for its PlayStation 4 exclusive title The Order: 1886 tomorrow.

The trailer, which will be posted at 06:00PST/14:00GMT/15:00CET, will hopefully shed some light on the Victorian-era game in action. Will this be the first time we get to see some proper gameplay footage of the title?

The Order: 1886 is being developed by Ready at Dawn, who are perhaps most famous for their work on the PSP's God of War: Chains of Olympus and its sequel Ghost of Sparta. The game was announced at E3 2013 with a cinematic trailer that was rendered in-engine.

Emmy Award winner Kirk Ellis is co-writing the game's script, and the game itself is said to run in 1080p at 30fps.

Discussion

208 comments
Tiwill44
Tiwill44

Hey, another decent movie for PS4!

Nah, I could be wrong. I mean... it could be a bad movie.

megakick
megakick

Oh look a STEAM PUNK KILL ZONE/ RESISTANCE YEAH!!! WTF?!?!? WOW SONY BLOWS...

Shantmaster_K
Shantmaster_K

The one PS4 exclusive, so far, I really wish I could play. Looks pretty good. 

jophy
jophy

you guys can google for the leaked gameplay already. it looks amazing. 

sakaixx
sakaixx

The leaks in neogaf was awesome, this game could probably blows killzone and ryse in the graphics department. plus I'm loving the resident evil/mgs4 shoulder view :D

Warlord_Irochi
Warlord_Irochi

Hello? we are awake in Europe already, WHERE IS THE TRAILER????

masterace202
masterace202

i just watched the leaked gameplay....now excuse me while i pick my jaw up off the floor

Paulk
Paulk

OMG I am so excited!!!

croxus
croxus

This is a Dishonored rip off, i wont bother with it, for the same reason that i didnt with Dishonoured.

Due to the Victorian English set up/art style. I find it disgusting.

It should really be extraordinary to force me play it, at least graphically equall to the QTE-fest; Ryse,

but from the early gameplay footage, it doesnt seem to be the case, it only looks slightly better than Dishonoured, not quite the next gen Dishounored though, chances are that i will pass!

mr_nee
mr_nee

You can actually see from this trailer that it is an engine footage not CGI

MarcRecon
MarcRecon

I don't care if it's a 30sec. demo, I want to see some ACTUAL gameplay!

stealth_beast34
stealth_beast34

whats the difference between TitanCOD on PC, Xbone, and 360 LOL the order looks beast can't wait for tomorrow

vader501st
vader501st

Just saw the leaked gameplay. I shat myself.

TheExxorcist
TheExxorcist

Well, for the cut scene we all did see already... it was said to be running the "In Game" engine... not gonna lie. Looks gorgeous!!!

So if PS4 runs it at 30fps 1080p.... Then Xone would run it at??? 30fps 600×480i ???

noobocalypse
noobocalypse

Wow! New trailer for this AND Guardians of the Galaxy tomorrow. Its gonna be a good day...

OMGUPOS
OMGUPOS

This game is gonna fail so hard! I mean, it's not even in 1080P/60 FPS on the PS4,it won't even be playable, NOT IN 1080P/60FPS on the super awesome PS4...wtf is Sony thinking.

slaughterdj
slaughterdj

An article announcing a trailer that isn't out. Wow.

SNESNOSTALGIA2
SNESNOSTALGIA2

I'm really curious to see what this looks like in action. The whole atmosphere and world is intriguing to me. Please Ready at Dawn I love this whole premise, deliver!!!!!

sakaixx
sakaixx

@jophy  done. damn that attention to detail was OVER 9000 !

weygan
weygan

@croxus  What makes you think we give a flying fuck about your personal opinion - and wheter you will play it or pass it? I hope you drop dead before it's even released, so you won't even have a chance to play it. God day to you Croxus.

blackace
blackace

@MarcRecon Exactly. Enough of the CGI trailer stuff. I'm curious as to how the other characters will be used in this game since there's no co-op or multiplayer.

tom2750
tom2750

@OMGUPOS  are you a moron this game has 4x msaa something Xbox one games could only dream of but will never get and on top of that it has the best/highest graphics and effects of any next gen game gaming websites got to go to the developers studio to check out the game a little while ago and they reported it to be visually the best game they have ever seen and 60 fps isn't really need on third person games especially not action adventure games

DesertEaglex24
DesertEaglex24

@OMGUPOS It won't fail as hard as Ryse, that's for sure.

M413FIK-E
M413FIK-E

Shutup troll, and get a life.

croxus
croxus

@Warlord_Irochi @croxus  

It is my opinion and i am reffering to the Bioshock/dishonored victorian season art style mostly, rather than the gameplay.

For this generation i chose the PS4, but i will not blindlily defend Sony, as i did not blindily defend MS in the previous gen as a 360 gamer.

IMO, the art style of the Order only appeases to British and some US nationalists and there are far too many games using that overused and IMO, disgusting, art style.

As a platform exclusive and first part game, it should not be limited to a certain nationality of gamers, just like they are doing with the Gran Turismo series, which has many Japanese car makers, but also has the old American classic models.

This game is focused on a certain era, unlike the AC series, which moves to a part fo the world to other,

the witcher which is loose enough for everyone to fit it where he feels, this game is focused on London and the crown, more than Hellgate and its tragic end did...

mr_nee
mr_nee

@blackace I think the they said that the original trailer was ingame cutscenish rendered in realtime

OMGUPOS
OMGUPOS

@M413FIK-E But I love my PS4, it's so awesome...I was streaming music from my PC...oh wait, I was listening to a CD, oh wait...man, my PS4 is awesome...it's just so awesome, it's all slanted and stuff.

Warlord_Irochi
Warlord_Irochi

@croxus It is still misguided to call "ripoff" to something focusing only in the aesthetics. It's just not correct. Would you call "Titanfall" a ripoff from "Supreme commander2 because both focus into mechas?

About the art style, I'm afraid you are wrong there; this style is called "Steampunk", and it is FAR from being exclusive to those countries you mention considering how many conventions are around the world
Chek it yourself: http://en.wikipedia.org/wiki/Steampunk

@weygan You know? he makes a more interesting point that your sorry excuse for an insult. Why don't you get back to youtube, where you belong with all those brainless people insulting each others? We have enough trashtalkig with trolls to also add such tasteless low-life insults.
BTW Gamespot is banning people for behavior like yours... so I would chill a bit if I were you.

mr_nee
mr_nee

@Warlord_Irochi to understand why gameplay sucks you need to experience it. I never tried Colonial Marines and even though revierwer was shoving it in my face I couldn't see in the video how that game is so terrible.

xen0f0rm
xen0f0rm

@tom2750  


" LOL it doesn't matter if the paywall effects you or not its the hole principle of it"


Uhhh...


" on PS+ you get much more then 2 a month and they are almost all really good and also pretty new and yes you can only keep them if you are subscribed to PS+ but that is way better then getting 2 crap and/or old games every month that you can keep permanently especially considering you need PS+ for online on most games now so most people will be having PS+ anyway it gives so much value"


Uhhhhhhhh... Did you really just contradict yourself in your own rant? There is so much wrong with your post it's quite sad. There are people who like PS4 for legitimate reasons and never complain. There are people who like Xbox One for legitimate reasons and never complain... Then there's you...

mr_nee
mr_nee

@brendon9062 dude. I hated PS3 DLNA. It sucked! Get a smart TV that supports both DLNA and Miracast. NO CINAVIA DRM! Really I got 42" TV for 400eur (should be $250 in US then), my seperate media center box days are over.


PLUS: You can stream photos and videos from basically any samrtphone - be it iPhone or Andriod. Leave Consoles for games, chill the fuck down and stop lying you have a PS4 instead of X360.


Only PS4 games I have is KZ:SF + PSN plus freebies. Got ACBF for PC a lot cheaper (15eur) and I can run it on ultra

brendon9062
brendon9062

@mr_nee @OMGUPOS  I own a ps4 but I still get annoyed at the hardcore fanboys defending it. Really? It's for the games? You're just buying into what Sony is telling you? Would it of been that hard to add the features the original ps3 already had? (not talking about backwards compatibility) DLNA? Oh right they were "too focused on the games" That's complete bull and all the fanboys know it. What games? Where are they? Theres about 3 or 4 games I'm excited for that have a release date which is end of march and april. The rest they have showed off that I'm excited for have no dates. So what games you ask? Oh my copy of a fun yet very broken bf4 my port over of ac 4 and a broken NBA 2k14 -_- great games.

tom2750
tom2750

@blackace @M413FIK-E  lol you said don't have to recharge the batteries like that is a good thing LOL LOL LOL yes paying for AA batteries all the times is so superior to having an inbuilt rechargeable battery and the Xbox one does not come with a decent headset just like the one that comes with the PS4 its a piece of shit does it even have in game audio or does it only output voice chat either way its a steaming pile of dog turd and to have a decent headset on the Xbox one you need to pay extra for the adapter and LOL it doesn't matter if the paywall effects you or not its the hole principle of it making people be gold members just so they can use skype or net flix and so on that is pathetic and haha free games yes you get only 2 each month and they are all either old or completely shit or a mix of both on PS+ you get much more then 2 a month and they are almost all really good and also pretty new and yes you can only keep them if you are subscribed to PS+ but that is way better then getting 2 crap and/or old games every month that you can keep permanently especially considering you need PS+ for online on most games now so most people will be having PS+ anyway it gives so much value its exactly why you always hear gaming websites praising PS+ but not games for gold and as for upcoming exclusives the PS4 has way better upcoming exclusives ask your self this which console had better exclusives PS2 or Xbox ? answer PS2 by far then what about PS3 and Xbox 360 well PS3 exclusives got better much better reviews and scores and by far won the most awards including game of the year awards guess how many game of the year awards halo 4 won? 1 LOL guess how many the PS3 exclusive uncharted 2 won? over 200 game of the year awards Sony consoles have always had MUCH better exclusives then Microsoft consoles and thats exactly how it will be again with the PS4 and Xbox one and LOL are you a moron up scaled 1080p is not real 1080p and most of the time looks worse then native 720p you are not seeing 1080p on your TV unless its native and many games on the Xbox one are only upscaled and more and more will be like that as the gen goes on native 1080p looks miles better then up scaled 1080p there is a reason that developers aim for native 1080p most of the time and as for erasing games i don't think that has ever happened maybe in a very rare incident and same goes for randomly ejecting disc i doubt that has happened at all maybe in a rare incident and as for corrupting game saves that is pretty rare also and Sony fixed it with a patch anyway and it you want to bring in shit like that at least the PS4 doesn't grind the discs like the Xbox one does and unlike the crap you said it isn't that rare neither are the power brick failures and how about the Xbox one leaking milky white residue tho i admit the milky white residue thing is rare the other 2 things aren't stop trying to justify your purchase you bought an inferior consoles to the PS4 that will have inferior games and services just accept that and move on

mr_nee
mr_nee

@blackace you have a very low standarts if you call that piece of shit a decent headset

mr_nee
mr_nee

@OMGUPOS PS4 is for gaming. If you need a console that runs games on 640x480 15fps, but can be used as a tv box, get xbone.

blackace
blackace

@M413FIK-E I love my XB1 because you don't have to recharge batteries. I love my XB1 because it comes with a decent headset so I never need the adapter. I love my XB1 because I've been a subscriber to XBL since the original XBox. Paywall has never affected me. Now I get free games I can keep every month. I love the exclusives games coming to XB1. I love that all games are 1080P when they hit my HDTV whether they are native or upscales. I love my XB1 because it doesn't erase my games from my system, corrupts my save files or randomly ejects my disk like the PS4 does. 

RobDev
RobDev

@OMGUPOS @M413FIK-E  who listens to cds on a games console? I have Sonos for streaming music. I really like my games consoles to be the best for playing games.

OMGUPOS
OMGUPOS

@M413FIK-E exactly, now you're talkin', I heard that it even play laser discs...Bonus!!!

M413FIK-E
M413FIK-E

Yeah, i love my XB1. I love paying $60 for a new controller that doesn't recharge, i love buying crappy adapters for my headset. I love paying for that paywall called XBL Gold that offers no value, i love my inferior hardware at a high price. I love playing my games at 30fps at 720 when other gaming platforms do it at 1080p. I just love my XB1 all big like a vcr, so awesome.