Kane & Lynch film director quits

Hollywood adaptation of Io Interactive's squad-based shooter suffers a setback after French director walks away from project; film's production pushed back.

by

In February 2007, Hollywood publication Variety reported that Eidos Interactive had sold the rights to Kane & Lynch: Dead Men to Vancouver-based studio Lionsgate, which would turn the game into a film about two inmates who break out of jail to pursue a bank heist. Now, the Los Angeles Times is reporting that production on the film has stopped because of French director Patrick Alessandrin's "falling off" the project.

According to the paper, the film was due to begin shooting next month, but since Alessandrin's departure, studio heads have struggled to come up with a replacement. While Bruce Willis and Jamie Foxx are reportedly already on board for the title roles, Lionsgate is now trying out a number of directing hopefuls, including Wayne Kramer (Running Scared) and F. Gary Gray (The Italian Job). However, no deal has apparently been struck, pushing back the film's production start until next year. The official Lionsgate stance is that a director has not been chosen, and a start date is TBD.

Discussion

70 comments
NoremaC-_-
NoremaC-_-

ugh why are people so ignorant that would have been a 5 star movie for god sake well i can only image how bad that guy would have made the movie

Hanzoadam
Hanzoadam

I was a but shocked when I heard lynch was being played by a black guy :?

Skullcandy
Skullcandy

Just another reason why the French suck. No one likes you Frenchie! Get used to it.

FireWalkerMD
FireWalkerMD

I assume jamie foxx will make a plastic surgery to actually look like lynch . but really WTF???

DredWulf
DredWulf

When the Director quits that's bad juju...this movie already has a lot going against it.

Taegre
Taegre

Wayne Kramer would be a perfect fit for this kind of movie. But that's kind of the problem I have with Kane and Lynch. It feels like a video-game adaptation of Running Scared.

kokonut1971
kokonut1971

I will direct this movie for free! just give me a place to stay and peanut and jelly sandwiches and that's it! I am the next spielberg !

isahunt
isahunt

Maybe Jamie Foxx is just one hell of an actor that he has no troble playing the part of an old balding white psycopath.

WeskerTeam
WeskerTeam

Jamie Foxx playing Lynch.......WTF!??

Spartan_418
Spartan_418

lol remember back when we all thought Denzel Washington was going to be Master Chief, and then we all sadfaced? this looks promising right now though

fetusfart18
fetusfart18

This is the only time I've actually thought a movie could be better than the game it's based on...... Game had a cool story......but the actual gameplay was very disappointing imo.

green_dominator
green_dominator

Eh, the lead roles aren't right, Kane & Lynch isn't a white guy and black guy, they are two white guys, WTF is wrong with Hollywood? I guess you can count this one dead before it launched......

KlepticGrooves
KlepticGrooves

I think this would have been a rare case where the film is better than the game...

Offworlder1
Offworlder1

There isn't a real demand for making a film out of this game, people don't like the characters or the game, the sequel didn't do well either so why waste money on making this ? Hitman had good reviews, was liked by gamers and had a good/decent film why not make a Hitman sequel instead of making this which will most likely bomb since there really isn't much of a fan base to begin with.

spector000
spector000

Why are you all so critical now? All a movie that is BASED on a game needs to copy from game are the: Title, character names, the setting, and the special effects. Rest is all NEW things.

LTMarine
LTMarine

I have nothing against black people but why jamie foxx?! maybe he would be ok for kane but lynch.. no way.. im not even gonna bother to download this movie from internet if it ever gets made.

maher90
maher90

they should get Mel Gibson as Lynch he is so psychic like lynch exactly..infact he would be a very great role :P alot of F! words..you know..but it would be crazy to see Mel Gibson With so long hair :P!

maher90
maher90

Bad Reviewed Game=Bad Reviewed Movie 2 big movie stars to bad movie game based=HOLY !@#$! and since when lynch was black? (no offence :3 XD)

PredatorRules
PredatorRules

Could be a great movie, sadly a very bad game

foxrock66
foxrock66

Jamie Foxx and Bruce Willis? Heck no! Should be Michael Ironside and Jack Nicholson, if anyone.

opack15
opack15

Pfff bad game?!?! have you even tried it? Anyways Lynch isn't black... (no insult intended)

Vorheez
Vorheez

cage and travolta 9mm styles would be awesome again

BigDaveyDogz
BigDaveyDogz

If good games turn out as bad movies...maybe bad games will turn into good movies?

Subacetylene
Subacetylene

wow, as bad as the first Mario movie was... I'd rather see a sequel to that then to see anything about Kane and Lynch.

MLGgamingyeayea
MLGgamingyeayea

wtf a movie on this game??!! umm.. i doubt it would be a big hit. but go ahead waste time and money on this project...:)

ihateds2
ihateds2

God, it's so hard to care about anything Kane & Lynch related.

DITHRICH
DITHRICH

[This message was deleted at the request of the original poster]

Zedlav486
Zedlav486

wow. they were actually making a movie off of a crap game?

shabulia
shabulia

My psychic powers are kicking in... I'm getting a sense of the future. It's saying, "cancel."

gamerjohn07
gamerjohn07

worst game series of all time, who the hell is stupid enough to out money into a movie production? no doubt it is gonna be a complete flop

TheTrueObelus
TheTrueObelus

Wow Jamie Fox rofl...that's just so typical of Hollywood

Crush_Project
Crush_Project

who cares whose in it? These video game movie directors never play or have any idea about the games they make films on anyways, so whose in it is totally irrelevant imo, altho i do like jamie fox, i am having a hard time seeing him as a long haired, yet bald white antisocial psychotic doctor in a wife beater tshirt, but im thinking he's probably cast for the law enforcement face chasing the pair as opposed to the main protagonist themselves.

Heshertonfist
Heshertonfist

Jamie Foxx? Doesn't make sense and this movie will fail hard because of it.

Keitha313
Keitha313

What about Lynch can be played by Nicolas Cage and Kane can be played by either John Travolta or Bruce Willis i would personally love to see Cage and Travolta do another movie together.

Keitha313
Keitha313

I don't see where Jamie Fox would fit into the film... I like how people are slating the game when its a movie they are talking about making, To be honest the story was interesting no hold bars thats the bits i did like from it. I think Gerard Butler and Bruce Willis could fit into this movie for some reason.

seriousplayer_d
seriousplayer_d

A crappy game must make a good movie??? I don't think so. Why don't drop the whole idea?

kidvenom2001
kidvenom2001

@ duke-nukem11 If i could get a dollar for all the [insert character here] that played in a movie that didn't look nothing like the game/comic/etc, i would be reach.

duke-nukem11
duke-nukem11

i would quit if the studio wanted jamie foxxxxxxxxxxxxxx as lynch. wtf is that all about. lynch is a middle aged balding white guy. not a good looking r&b crooner!

YankeeDan345
YankeeDan345

It would probly make a better movie than a game.

diggyman
diggyman

I'd say things aren't going to go well for this one. Sorry if I'm sounding pessimistic.

ArcAngel6903
ArcAngel6903

Then again maybe the movie would be redeeming... still, cannot have high hopes with such poor source material. I would welcome a decent heist movie just someone promise me Clooney will not be in.

ArcAngel6903
ArcAngel6903

Maybe he played the second game and wised up.... :)

Hazzerz
Hazzerz

Yeah this was a real good idea, a crap movie based on a crap game. What could possibly go wrong.